جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 26 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۸:۳۲

فرمانده تکاوران نیروی دریایی:
نیروی دریایی ایران یکی از مقتدرترین نیروهای منطقه خاورمیانه

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی کشور جزء مقتدرترین نیروهای منطقه خاورمیانه بوده و کشتی‌‌های کشورهای دنیا نیز محتاطانه وارد آب‌‌های ایران ‌‌می‌شوند زیرا ‌‌می‌دانند در صورت کوچکترین اشتباه پاسخ کوبنده ای دریافت ‌‌می‌کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، امیر دریادار دوم سید مرتضی درخوران پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب ساخت و تعمیر ناوها، ناوشکن‌‌ها، زیردریایی‌‌ها و قایق‌‌های تندروی ایران توسط خارجی‌‌ها انجام ‌‌می‌شد در حالی که هم اینک نیروهای داخلی اقدام به چنین کار مهمی ‌‌می‌کنند. وی افزود: ناوهای نیروی دریایی ایران در تمامی آب‌‌های آزاد و اقیانوس‌‌های دنیا حضور داشته و پرچم کشور را به اهتزاز درآورده اند.

فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هم اینک افزون بر 500 نفر به طور ثابت در حدود چهار هزار کیلومتر مرزهای آبی کار حفاظت از کشتی‌‌ها و خطوط کشتیرانی کشور را بر عهده دارند. امیر دریادار دوم درخوران عنوان کرد: ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 200 کشتی ایران شامل تجاری و مسافربری توسط نیرویدریایی کشور محافظت شده است. وی ابراز داشت: در این مدت 218 مورد درگیری با دزدان دریایی انجام شده که همگی نیز با موفقیت نیروی دریایی ایران مواجه بوده است. فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که دفتر نمایندگی پذیرش و استخدام نیروی دریایی ندارد و از مسئولان اجرایی استان انتظار ‌‌می‌رود برای راه اندازی آن در استان پیگیری‌‌های لازم را انجام دهند.

امیر دریادار دوم درخوران اظهار داشت: نیروی دریایی ایران در 34 روز نخست دوران هشت سال دفاع مقدس مقاومت جانانه ای کرد و 73 شهید تکاور تقدیم نظام و انقلاب شد. وی افزود: این نیرو در 2 ماه نخست دوران دفاع مقدس نیز در سه عملیات مهم از جمله عملیات «مروارید» توانست 2 سکوی نفتی عراق در مناطق «البکر» و «الامیه» پنج فروند ناوشکن، یک فروند رزم ناو و یک فروند هواپیمای میگ 23 آن را منهدم کند به طوری که کمر نیروی دریایی عراق شکست. فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: 13 هزار کشتی تجاری ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس توسط نیروی دریایی محافظت شد که از این تعداد 2 هزار و 700 کشتی با وجود اصابت موشک‌‌های دشمن به سلامت به سوی بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر برای تخلیه بارهای خود هدایت شدند.



  کد خبر : 4859
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :