باشگاه خبری فراساحل : نیروی دریایی ایران یکی از مقتدرترین نیروهای منطقه خاورمیانه (خبر عمومی)

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی کشور جزء مقتدرترین نیروهای منطقه خاورمیانه بوده و کشتی‌‌های کشورهای دنیا نیز محتاطانه وارد آب‌‌های ایران ‌‌می‌شوند زیرا ‌‌می‌دانند در صورت کوچکترین اشتباه پاسخ کوبنده ای دریافت ‌‌می‌کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، امیر دریادار دوم سید مرتضی درخوران پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب ساخت و تعمیر ناوها، ناوشکن‌‌ها، زیردریایی‌‌ها و قایق‌‌های تندروی ایران توسط خارجی‌‌ها انجام ‌‌می‌شد در حالی که هم اینک نیروهای داخلی اقدام به چنین کار مهمی ‌‌می‌کنند. وی افزود: ناوهای نیروی دریایی ایران در تمامی آب‌‌های آزاد و اقیانوس‌‌های دنیا حضور داشته و پرچم کشور را به اهتزاز درآورده اند.

فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هم اینک افزون بر 500 نفر به طور ثابت در حدود چهار هزار کیلومتر مرزهای آبی کار حفاظت از کشتی‌‌ها و خطوط کشتیرانی کشور را بر عهده دارند. امیر دریادار دوم درخوران عنوان کرد: ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 200 کشتی ایران شامل تجاری و مسافربری توسط نیرویدریایی کشور محافظت شده است. وی ابراز داشت: در این مدت 218 مورد درگیری با دزدان دریایی انجام شده که همگی نیز با موفقیت نیروی دریایی ایران مواجه بوده است. فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که دفتر نمایندگی پذیرش و استخدام نیروی دریایی ندارد و از مسئولان اجرایی استان انتظار ‌‌می‌رود برای راه اندازی آن در استان پیگیری‌‌های لازم را انجام دهند.

امیر دریادار دوم درخوران اظهار داشت: نیروی دریایی ایران در 34 روز نخست دوران هشت سال دفاع مقدس مقاومت جانانه ای کرد و 73 شهید تکاور تقدیم نظام و انقلاب شد. وی افزود: این نیرو در 2 ماه نخست دوران دفاع مقدس نیز در سه عملیات مهم از جمله عملیات «مروارید» توانست 2 سکوی نفتی عراق در مناطق «البکر» و «الامیه» پنج فروند ناوشکن، یک فروند رزم ناو و یک فروند هواپیمای میگ 23 آن را منهدم کند به طوری که کمر نیروی دریایی عراق شکست. فرمانده تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: 13 هزار کشتی تجاری ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس توسط نیروی دریایی محافظت شد که از این تعداد 2 هزار و 700 کشتی با وجود اصابت موشک‌‌های دشمن به سلامت به سوی بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر برای تخلیه بارهای خود هدایت شدند.



  کد خبر : 4859
 
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۸:۳۲