شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۵۰:۵۳

معاون وزیر نفت:
بند"ق"برای صنعت نفت یک فرصت است

باشگاه خبری فراساحل: بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣، برای صنعت نفت یک فرصت به‌شمار می‌رود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در همایش مصرف‌بهینه، خرید، صرفه‌جویی انرژی اظهار کرد: استفاده از بند «ق» یک فرصت است و به هیچ عنوان محدودیت نیست. منصور معظمی افزود: تاکنون حدود ٨٠ میلیارد دلار پروژه صنعت نفت در شورای اقتصاد مطرح و بسیاری از آنها تصویب شده است. وی خطاب به فعالان بخش خصوصی گفت: اگر طرح و برنامه‌ای درباره صنعت نفت و به ویژه بهینه‌سازی مصرف سوخت دارند به وزارت نفت معرفی کنند. معظمی با بیان این که وزارت نفت قول داده بود تا پایان امسال ١٠٠ میلیون مترمکعب گاز به تولید کشور اضافه کند، گفت: ما به قول خود عمل کردیم و سال آینده نیز ١٠٠ میلیون مترمکعب دیگر به ظرفیت تولید گاز اضافه خواهیم کرد و امیدواریم این امر محقق شود و کشورمان به یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز تبدیل شود. معاون وزیر نفت تصریح کرد: امسال گاز هیچکدام از صنایع کشور به دلیل کمبود، قطع نشد.

وی با تاکید بر این که وزارت نفت مخالف خصوصی‌سازی و اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی نیست، این اصل را یک سرفصل برای اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: خصوصی‌سازی‌های گذشته وضعیت لجام گسیخته‌ای را در صنعت نفت ایجاد کرد. معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با بیان این که یارانه همچون بختکی است که خود را در اقتصاد ایران پهن کرده است، اظهار کرد: ماهیانه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ٣ هزار میلیارد تومان و شرکت ملی گاز ٧٥٠ میلیارد تومان بابت یارانه پرداخت می‌کند. براساس بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣، وزارت نفت اجازه دارد تا سقف ١٠٠ میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های نفت و گاز، بهینه‌سازی، کاهش مصرف انرژی در بخش‌های مختلف صنعت با اولویت صنایع انرژی‌بر، حمل و نقل عمومی، استفاده از سی ان جی و تولید خودروهای کم‌مصرف با رعایت سیاست‌های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی با متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و عمومی با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل قرارداد منعقد کند.



  کد خبر : 558
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :