شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۶:۱۵

نبود سیاست قوی برای جذب بازارهای دریایی

باشگاه خبری فراساحل: موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر تعدادی از کریدورهای ترانزیتی و ظرفیت و قابلیت‌‌های بنادر شمالی ایران نسبت به سایر بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر از نقاط قوت حمل و نقل دریایی خزر است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، دریای خزر با پتانسیل بالقوه جهت سرمایه‌گذاری، دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه و رونق بخشی بندرهای شمالی باعث شده تا 95 درصد اقتصاد مردم دنیا از طریق دریا انجام گیرد به سبب این‌که دریا ارزان‌ترین، مقرون به صرفه‌ترین و پرحجم‌ترین تناژ حمل و نقل بین‌المللی را در بر دارد.

نبود سیاست قوی برای جذب بازارهای دریایی 
بهبود عیسی‌زاده پایلوت کشتی‌ها و فرمانده کشتی‌های زیر 3000 تن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قدرت چانه‌زنی در بازار باعث فروش زیاد و بهتر اجناس است و مزیت‌های بیشتری را در برمی‌گیرد اما متأسفانه ایران سیاست جذب بازار قوی را ندارد. وی افزود: یکی از مزیت‌های دریای خزر ارتباط آن به دریای آزاد خلیج‌فارس و کشورهای همسایه خزر، برای انتقال اجناس است، باید حداکثر استفاده در راستای رونق اقتصادی دریایی در برگیرد. عیسی‌زاده با بیان اینکه حمل و نقل دریایی در حیطه مواد اولیه خام برای ما مقرون به صرفه است، گفت: از طریق حمل و نقل دریایی که ارزان‌ترین راه است برای خرید مواد خام وارد کشور مورد نظر شده و با اضافه شدن ارزش افزوده به مواد خام رونق اقتصادی بدست می‌آید.

کارشناس ارشد حمل و نقل دریایی در ادامه گفت: خرید مواد خام و مقرون به صرفه بودن باعث توسعه اقتصادی در شمال کشور می‌شود. این کارشناس مهندسی دریایی تصریح کرد: در صنعت دریایی هم‌اکنون مواد خام بسیاری در دریای خزر و مرزهای آبی جا به جا می‌شود، که در بخش اقتصادی باعث منتفع شدن کشور ما و کشور طرف قرارداد خواهد شد. وی با اشاره به این‌که با بستن قراردادها با کشور صادرکننده مواد خام به لحاظ ارتباط مرزهای خزر با آب‌های آزاد حمل و نقل دریایی بهترو منتفع‌تر می‌شود، گفت: در توسعه زیر ساخت‌ها و صنایع سنگین به یکسری واردات محصولات خام  مانند سنگ آهن، نیاز داریم که باعث توسعه بخشیدن به صنعت و صنایع می‌شود.

عیسی‌زاده گفت: مواد خامی مثل سنگ آهن، گندم، جو و چوب از کشورهای همسایه‌ای مانند قزاقستان خریداری و از راه آبی خزر وارد ایران می‌شود که به صنایع سنگین در کشور ارسال می‌شود تا با بهره‌وری از این مواد خام کیفیت صنعت افزایش یابد. فرمانده کشتی‌های زیر 3000 تن خاطرنشان کرد: استخراج چاه‌های نفتی خزر به علت عمق زیاد و شیب به سمت ساحل بسیار پر هزینه است و صرفه اقتصادی ندارد، از همین‌رو قراردادهای مختلف از جمله با کشور ترکمنستان برای خرید نفت خام، در ازای هزینه خرید انتقال نفت ترکمنستان به آب‌های آزاد برای فروش به کشورهای دیگر از راهکارهای حمل و نقل دریایی برای مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها و ارتباط با سایر کشورهاست. 

فرصت‌های کم‌نظیر اقتصادی خزر در سایه بی‌توجهی
«قاسم اصفهانیان امیری» کارشناس رشته ناوبری و فرمانده کشتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نوار ساحلی دریای خزر با داشتن 480 کیلومتر مرز آبی مملو از فرصت‌های کم‌نظیر اقتصادی است.
وی افزود: دریای خزر از بزرگترین دریاچه‌های جهان است که با وجود استعدادهای نهفته در دل آن، اگر توجه ویژه‌ای به آن شود خود به تنهایی قادر به دگرگونی اقتصادی کشور است.



  کد خبر : 5120
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :