جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 26 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
جدیدترین‌ها دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۴۷:۵۸

مجری فاز ١٢ میدان پارس‌جنوبی خبر داد
برداشت ٥١ میلیون مترمکعب گاز ترش از مخزن فاز ١٢ پارس‌جنوبی

باشگاه خبری فراساحل: مجری فاز ١٢ میدان پارس‌جنوبی از برداشت روزانه بیش از ٥١ میلیون مترمکعب گاز ترش از بخش دریایی این فاز خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، رسول فلاح با اشاره به تولید روزانه بیش از ٦٠ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه فاز ١٢ میدان مشترک پارس‌جنوبی اظهار داشت: در تلاش هستیم با اجرای عملیات توپک‌رانی خطوط لوله دریایی این فاز برداشت گاز از دریا را مقداری افزایش دهیم. وی تاکید کرد: هم اکنون فاز ١٢ روزانه کمتر از ١٠ میلیون مترمکعب گاز ترش و خشک از خط لوله پنجم سراسری دریافت و پس از شیرین‌سازی دوباره به خط لوله سراسری تزریق می‌کند.

صادرات ٢ میلیون بشکه‌ای میعانات گازی فاز ١٢

مجری فاز ١٢ میدان پارس‌جنوبی از بارگیری هفتمین محموله صادراتی میعانات گازی پارس‌جنوبی خبر داد و گفت: این محموله به حجم ٢ میلیون بشکه هفته گذشته صادر شد. هم‌اکنون از سه سکوی C ،B و  Aفاز ١٢ میدان مشترک پارس‌جنوبی بیش از ٢,٢ میلیارد فوت مکعب گاز ترش تولید می‌شود؛ براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید گاز شیرین در آخرین ردیف پالایشگاه فاز ١٢ پارس‌جنوبی ٢٠ بهمن ماه امسال آغاز می‌شود، هم‌اکنون حدود ٢,٥ میلیارد فوت معکب گاز از این فاز تولید می‌شود که با راه‌اندازی آخرین ردیف؛ این میزان به نزدیک ٣ میلیارد فوت مکعب گاز شیرین می‌رسد.

هم‌اکنون واحد نخست تصفیه گوگرد فاز ١٢ میدان پارس‌جنوبی در مدار تولید قرار دارد و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته واحد دوم نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود. ساخت پالایشگاه فاز ١٢ میدان گازی پارس‌جنوبی هم اکنون ٩٦ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. با بهره‌برداری کامل از فاز ١٢ روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز ترش (معادل ٧٥ میلیون مترمکعب گاز شیرین) به شبکه سراسری تزریق می‌شود. فاز ١٢ پارس‌جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه‌گذاری و تولید، بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس‌جنوبی است و شرکت پتروپارس مسئولیت ساخت و راه‌اندازی این فاز را برعهده دارد. بر پایه این گزارش، محل احداث تاسیسات خشکی فاز ١٢، سایت ٢ در تمبک (به فاصله ٧٠ کیلومتری عسلویه) است؛ افزون بر توسعه میدان و احداث واحدهای پالایشی، آماده‌سازی و اجرای اسکله خدماتی برای کل سایت نیز پیش‌بینی شده است.



  کد خبر : 496
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :