یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ | Sun 24 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۶:۳۱

نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران ضروری است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرفنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران بر ضرورت نوسازی ناوگان نفتکش ایران تاکید کرد و گفت: چهار فروند از کشتی‌های این شرکت اوراق شدند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازشانا، اکبر جبل عاملی با بیان این که با اوراق این چهار فروند نفتکش،  ظرفیت ناوگان این شرکت از ۱۵.۵ میلیون تن به ۱۴.۳میلیون تن رسیده است، تصریح کرد: با این وجود شرکت ملی نفتکش ایران همچنان یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی جهان به شمار می‌رود. وی با اشاره به این که شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و‌ تحریم‌ها همواره یاور کشور بودند و با وجود متحمل شدن آسیب هیچگاه دست از خدمت به کشور نکشیدند، تصریح کرد: تحریم‌ها سبب شد تا تامین قطعات یدکی اصلی مورد نیاز کشتی‌های نفتکش به سختی انجام شود و بازرسی و رده‌بندی کشتی‌ها از سوی موسسات معتبر عضو آیاکس (IACS) متوقف شود. وی خاطرنشان کرد: با وجود رفع مشکلات و محدودیت‌ها با اجرای برجام و‌ لغو‌ تحریم‌ها، شرایط نامناسب بازار بین‌المللی و ‌کاهش نرخ اجاره کشتی‌ها مشکلاتی را برای ما و دیگر شرکت‌های کشتیرانی نفتی ایجاد کرده است. جبل عاملی با بیان این که در حال حاضر درآمد یک فروند کشتی نفتکش غول پیکر ۳۰۰ هزارتنی (حدود ۲,۵ میلیون بشکه ای) به ۱۱هزار دلار رسیده که این رقم حتی جوابگوی هزینه‌های عملیاتی آن نیست، افزود: این در حالی است که مازاد عرضه، رقابت در بازار و کمبود بار در بازار و همچنین لزوم اجرای برخی قوانین زیست محیطی نیز به دشواری شرایط افزوده است.


تقویت صنایع کشتی سازی کشور
جبل عاملی ‌با بیان این‌که در شرایط فعلی کشتی‌های نوساز زودتر اجاره می‌شود، اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش ایران در این شرایط ناگزیر به نوسازی ناوگان است که در این ارتباط یک برنامه استراتژیک پنج ساله تدوین شده و اوراق ۴ فروند کشتی نیز در راستای این برنامه انجام شده است. وی ادامه داد: از سوی دیگر فروش نفت صادراتی ایران در قالب فوب سبب شده تا سهم شرکت ملی نفتکش از بازار داخل و انتقال محموله‌های نفت کشور در مقایسه با دوران تحریم کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. مدیرفنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران درباره صنایع کشتی‌سازی داخلی نیز تاکید کرد: به منظور تقویت صنایع کشتی‌سازی کشور، شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) ، کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL) و ایدرو‌ یک مجموعه مشترک به نام شرکت گسترش پارس هرمز برای ساخت و‌ تعمیر کشتی تشکیل داده اند.

وی از مذاکره با شرکت‌های خارجی برای حضور در این شرکت برای تقویت توان ساخت و تعمیر کشتی و انتقال تکنولوژی به کشور خبر داد و گفت: پیوستن ۲ شرکت سازنده خارجی به این شرکت در قالب جوینت ونچر در حال نهایی شدن است که بزودی نتیجه آن اعلام خواهد شد. جبل عاملی در باره استفاده از توان موسسات آموزشی کشور یادآور شد: این شرکت اکنون با پژوهشگاه و دانشگاه‌هایی از جمله پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه آزاد خارک، دانشگاه امام خمینی نوشهر و... همکاری دارد این در حالی است که بزودی نیز همکاری‎های جدیدی را با دانشگاه علامه طباطبایی آغاز خواهد کرد.



  کد خبر : 4907
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :