سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ | Mon 21 Apr 2025
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۳۰:۰۱

برای حل مسئله بنادر شمالی؛
باید سراغ کالاهای جدید و ترانزیت خارجی برویم

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: برای حل مسئله بنادر شمالی باید سراغ کالاهای جدید و ترانزیت خارجی برویم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی  با اعلام این‌که طرح جدید اقتصادی سرمایه‌گذاری «مارینا» در هفته آینده تعیین‌تکلیف می‌شود تاکیدکرد: سرمایه‌گذار قبلی از پروژه کنار رفت و دلیل آن هم تفاوت عوارض در بندر انزلی و منطقه آزاد بود. او افزود: در حالی که در منطقه انزلی این عوارض ۸ درصد است در منطقه آزاد باید ۳ درصد عوارض پرداخت کنند که تفاوت چشمگیری است. مدیرکل اداره بنادرو دریانوردی استان گیلان درباره تاثیر «مارینا» بر اشتغال منطقه نیز توضیح داد:  «مارینا» در بندر انزلی هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: در حال حاضر سالانه ۱۰ میلیون گردشگر وارد گیلان می‌شود که درصد ناچیزی از آن‌ها وارد بخش دریایی می‌شوند و این پروژه می‌تواند حجم گردشگران دریایی را افزایش دهد و در نتیجه مشاغل غیرمستقیم در زمینه گردشگری دریایی را فعال کند. چراغی با بیان اینکه روند تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی کاهشی بوده است تصریح کرد: شرایط تجارت در نوار شمالی در سال‌های گذشته رو به کاهش بوده است. متاسفانه این روند کاهشی همچنان ادامه داد و ریشه آن هم به اتفاقاتی برمی‌گردد که در سطح بین‌المللی در خزر رخ می‌دهد. او درباره دلایل این امر نیز توضیح داد: تغییر الگوهای تجاری کشورهای خزر، ایجاد و ظهور مسیرهای جدید حمل‌ونقل، کریدورهای جدید حمل‌ونقل در کشورهای حاشیه خزر و این‌که به‌طور کلی برخی از کشورهای حاشیه خزر در زمینه برخی کالاها تولیدکننده شده‌اند موجب شده صادرات از ایران به این کشورها دستخوش تغییرات منفی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به توقف واردات آهن‌آلات و فلزات از بنادر شمالی تاکید کرد: برای مثال در کشور خودمان در زمینه آهن‌آلات و فلزات افزایش چشمگیری در تولید داشته‌ایم. در شش ماهه نخست سال ۹۶ حدود ۵ میلیون تن فلزات صادر کرده‌ایم و به‌عبارت دیگر از واردکننده تبدیل به صادرکننده شده‌ایم. او افزود: این امر تاثیر خود را روی واردات آهن‌آلات به‌ویژه در بندر انزلی گذاشته و باعث شده حجم تخلیه و بارگیری کاهش داشته باشد. چراغی گفت: برای حل این موضوع و فعال کردن ظرفیت‌های داخلی که در بنادر وجود دارد باید به سراغ کالاهای جدید و روش‌های حمل‌ونقل دریایی جدید مثل صادرات و ترانزیت خارجی رفت که حتما باید زیرساخت‌هایش تامین شود.



  کد خبر : 4533
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :