یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۸:۰۹:۱۵

راه‎اندازی سامانه‎ جدید GCOMS در بندر چابهار

باشگاه خبری فراساحل: سامانه صدور حواله الکترونیکی موسوم به مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS به منظور هماهنگی بین بندر چابهار  ، گمرک و پایانه و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع از جمله رانندگان کامیون‌ها به همت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به ویرایش جدید ارتقاء یافت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، معاون طرح و توسعه بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود: سامانه جدید مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS پس از سال‌ها تجربه در اتوماسیون فرآیندهای بندری و دریایی و با الهام از نسخه قدیم نرم افزار که مفتخر به کسب جایزه دومین طرح برتر آسیای الکترونیکی AFACT در سال ۲۰۱۱ بود ، با موفقیت جایگزین  سامانه قدیم شد و در بندر چابهار مورد بهره برداری قرار گرفت.

ملک حسن پاد در تشریح این سامانه افزود: علاوه بر بهره مندی از تمامی مزایای سامانه قدیم ، نیازهای نوین بنادر کشور درخصوص تجمیع داده‌های تمامی بنادر و گمرک‌ها ، تبادل الکترونیکی اسناد ، اطلاع رسانی آنلاین ، ارائه اسناد بندری در پیشخوان دولت الکترونیک از قبیل قبض انبار و گواهی مبدأ (کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت) ، صورتحساب و پرداخت اینترنتی هزینه‌های حمل ، ارائه آمارهای دقیق مدیریتی برای بنادر و ارگان‎ها و سازمان‌های مرتبط ، فروش قبض انبار کالا در بازار بورس کالا و یا اینترنتی ، پشتیبانی از عملیات چند اپراتوری در بنادر و... برآورده ساخته است.

وی گفت : با توجه به توسعه سریع بندر چابهار و حضور اپراتورهای مختلف بندری ، نیازمندی به سیستم جدید برای پشتیبانی از نیازهای کاربران اعم از امور بندری و مالی ، کشتیرانی‌ها ، عملیات بندری و... مسلم بود. به گفته حسین پاد هم اکنون بندر چابهار به عنوان دومین بندر تجاری کشور در بکارگیری نرم افزار جدید GCOMS ، از جمله بنادر پیشتاز در طرح‌های توسعه ای انفورماتیکی است  و نصب و راه‎اندازی این سامانه نشان از عزم راسخ این اداره کل در ایجاد زیرساختهای ICT  است که موجب تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.



  کد خبر : 3040
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :