باشگاه خبری فراساحل: مدیر عامل شرکت کشتی سازی شناور سازی زیبا: شناورسازی نیاز به مدیریتی صحیح، حمایت و تشویق صنعتگران و استعدادهای بالقوه در این صنعت و میدان دادن به بخش خصوصی دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از مارین نیوز، شناور یدک کش تمام ایرانی "پدر" در ساحل رودخانه کارون در خرمشهر به آب انداخته شد. مدیرعامل شرکت کشتی سازی شناور سازی زیبا در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز در این باره گفت: شناور پدر، یدک کش تدارکاتی و خدماتی با طول 30 متر، عرض 10 متر و آبخور 3.20 میباشد که برای جابجایی بارجهای مسطح، حمل بار از بنادر و همچنین خدمات رسانی به سکوها از آن استفاده میشود. امیر شوقی گفت: این سفارش از بخش خصوصی است که همه مراحل طراحی و ساخت شناور، بومیسازی شده و به جز موتورهای رانش تمامیلوازم مورد نیاز این شناور نظیر ورقها، لوله کشی، کابلهای الکتریکی و برق رسانی و پارتیشن بندی در کشور طراحی و ساخته شده است. همچنین ورقهایی که برای ساخت این شناور استفاده شده از فولاد اکسین اهواز تهیه شده است.
مدیرعامل این شرکت در ادامه سخنانش با تشریح توانمندی متخصصان این شرکت در طراحی و ساخت یدک کش، دوبه و لندینگ کرافت، افزود: در این یارد 2 شناور 36 متری به نامهای یاسین یک با قدرت چهار هزار اسب بخار و آوید با قدرت سه هزار اسب بخار سال گذشته تحویل کارفرما شده که در حال حاضر مشغول خدمات رسانی و انجام ماموریت هستند. شوقی بیان کرد: 19 شناور تاکنون در این شرکت طراحی، ساخته و نوسازی شده و به آب انداخته شده است و همچنین 2 عدد بارج 7500 که تقریبا 70% کارشان انجام شده تا آخر امسال به آب اندازی میشود. وی افزود: 2 طرح شناور صیادی مدرن هم به دست متخصصان این مجموعه بومیسازی شده است. این شناورها با امکانات مدرن میتوانند در خلیج فارس و هم آبهای آزاد به صید بپردازند و ماهی را فریز شده بصورت بسته بندی تحویل اسکله دهند.
امیر شوقی با بیان اینکه به بهسازی و توسعه صنعت نوپای کشتی سازی نیاز داریم تا بتوانیم جوابگوی نیاز خطوط کشتیرانی و حضور موثر در عرصه دریاها و سهیم شدن در تجارت جهانی باشیم گفت: این موضوع قبل از نیاز به سرمایه احتیاج به مدیریتی صحیح، حمایت و تشویق صنعت گران و استعدادهای بالقوه در این صنعت و میدان دادن به بخش خصوصی دارد. وی با اشاره به توان سازندگان داخلی و هزینههای بالای ساخت شناور گفت: برای تامین پروژهها قراردادهایی 3 جانبه بین بانک و سازنده و کارفرما بسته میشود که سازنده صورت وضعیتهای خود را براساس زمانبندی در آن ارائه میدهد. متاسفانه برای تامین تجهیزاتی که در داخل نیست با مشکل مواجه هستیم و بخاطر بروکراسی اداری و قوانین دیگر سازمانها و ارگانها تجهیزات دیر بدست ما میرسد و این موضوع موقعیت سازندگان را به چالش و فرایند ساخت را طولانی میکند که معمولا بخاطر همین میگویند سازندگان داخل توانمند نیستند در صورتی که اینطور نیست و توانمندیهای سازندگان داخلی بیش از این است.
وی با اشاره به خلاء شهرک صنایع دریایی در خرمشهر گفت: چوئبده با بادهای موسمیو زمین آبروفتی بستری نامناسب برای ایجاد یاردهای کشتی سازی و تعمیراتی میباشد که به بخش خصوصی پیشنهاد میشود. در حالی که خوزستان زمین مناسب، آب و هوا و دسترسی مناسب به دریا دارد و شهرستان خرمشهر به واسطه داشتن ساحل با رودخانه کارون و اروند رود از شهرستانهای دارای توانمندی برای فعالیت شرکتها و کارگاههای ساخت شناور فلزی است. شوقی با اشاره به اینکه اگر وارد عمل نشویم بازار منطقه را دست میدهیم گفت: کشور عراق با مشاوره همین بچههای خرمشهر در حال راه اندازی یاردهای تعمیراتی هستند. مدیرعامل شرکت کشتی سازی شناور سازی زیبا در پایان گفت: صنعت کشتی سازی در حوزه صنایع دریایی به عنوان یک صنعت مادر و یک محور اصلی در تولید ملی محسوب میشود، در صورتی که این صنعت در صورت برنامه ریزی درست و حمایت از قابلیتهای بسیاری در زمینه ایجاد اشتغال موثر و درآمدزائی ریالی و ارزی برای کشور عزیزمان برخوردار است.
کد خبر : 2710
ارتباط با سردبیر : info@opc.ir