جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 26 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۴۴:۲۱

فرمانده کل ارتش:
صلابت ایجاد شده توسط نیروی دریایی موجب عزت ملی است

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال رسمی از ناوگروه سی و هشتم نداجا با اشاره به راهبردی بودن نیروی دریایی، گفت: صلابت ایجاد شده توسط این نیرو، موجب عزت ملی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر ستاد عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم استقبال رسمی از سی و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی در منطقه یکم نداجا افزود: دانشجویان دانشگاه علوم دریایی، تنها دانشجویان نیروهای مسلح هستند که ماموریت راهبردی را در دوره دانشجویی تجربه می‌کنند. وی با اشاره به اینکه ماموریت راهبردی برگرفته از فکر راهبردی است، افزود: امروزه دانشجویان همسان با فرماندهان به سرعت در حال کسب تجارب دریایی ارزشمند هستند.


فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آگاهی دریایی یک فرصت است، خاطرنشان کرد: ناوهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که در خلیج‌فارس و تنگه هرمز حضور دارند، فاقد سیادت دریایی هستند، زیرا از اینکه دچار آسیب شوند، هراس دارند؛ این در حالی است که نیروهای ایرانی با اتکا به توان و دانش داخلی و بدون حمایت از ساحل، مایل‌ها از سرزمین اصلی دور شده و به انجام ماموریت می‌پردازند. وی ادامه داد: حضور و گذر از خلیج‌فارس برای نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای بر اساس گفته خودشان، همراه با اسکورت چند لایه صورت می‌گیرد. امیر صالحی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آموزش خوب اعتماد به نفس ایجاد می‌کند، اضافه کرد: داشتن ایمان، حفظ و تداوم اعتماد به نفس را تضمین می‌بخشد و این مهم از مولفه‌های اصلی آموزش در دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران است.


یادآوری می‌شود؛ سی و هشتمین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشکل از ناو جمهوری اسلامی «شهید نقدی» و ناوهای پشتیبانی‌ بوشهر و لاوان پس از 75 روز ماموریت دریانوردی در آبهای بین‌المللی و شناسایی ۱۴ مورد یگان شناور و پروازی نظامی، رهگیری ۲۸۲ فروند واحد شناور نظامی و غیرنظامی عبوری از خلیج عدن و مانیتورینگ راداری ۲۳۵ فروند کشتی تجاری و نفتکش و با طی بیش از هفت هزار و 600 مایل دریایی صبح امروز به کشور بازگشت و در منطقه یکم نیروی دریایی مورد استقبال رسمی فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نداجا قرار گرفت.



  کد خبر : 1396
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :