باشگاه خبری فراساحل: مدیران ارشد شرکت کشتیسازی هنگ کنگ (CSSC OME) مستقر در چین، به منظور دریافت سفارشات ساخت کشتی رهسپار تهران شدند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، لویدزلیست نوشت: هم زمان با لغو تحریمها، کشتیسازان چینی در راستای بهرهگیری از پتانسیل کشورشان در پذیرش سفارشات توسط ایران برای ساخت کشتیهای جدید، نمایندگان تجاری شان را به این کشور برای مذاکره حول محور یادشده فرستادند. مدیر مهندسی دریایی و فراساحلی CSSC به لویدزلیست اعلام کرد: رئیس شرکت متبوعش به همراه تیمی در روز سهشنبه وارد تهران شدند و پیرامون دریافت سفارشات جدید بحث و مذاکره خواهند کرد. "گوانگ د هان" با مناسب خواندن این فرصت به وجود آمده اعلام کرد: تمرکز اصلی یمان بر روی ساخت تانکرها و حمل کنندههای غول پیکر نفت خام است. چندی پیش در یک نشست مطبوعاتی علی اکبر صفایی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران( NITC ) بر این مسئله تاکید کرد: NITC از طریق خریدن یا ساختن 25 تانکر جدید در صدد نوسازی ناوگان این شرکت است. لویدزلیست ادامه داد: همچنین کشتیرانی جهموری اسلامی ایران نیز افزایش کشتیهای کانتینری با ظرفیت 579 هزارTEU، کشتیهای فله خشک با ظرفیت دو میلیون DWT و کشتیهای تانکر با ظرفیت 16 میلیون DWT تا سال 2020 را در دستور کار خود قرار داده است.
هان در ادامه به لویدز لیست گفت: کارخانه کشتیسازیاش برای ایران در سال 69 کشتیهایی را ساخته است. وی با اعلام این مطلب که تجربه همکاری با ایران را دارد گفت: ما بر این باوریم که یک همکاری خوب را در آینده با ایران شاهد خواهیم بود. ناگفته نماند چندین کارخانه کشتیسازی چینی علاوه بر شرکت کشتی سازی هنگ کنک( CSSC OME) نیز نمایندگانی برای مذاکره به ایران اعزام کردهاند. به گفته یکی از سهام داران کارخانه کشتیسازی چینی، شرکت ملی نفتکش ایران ابراز علاقهمندی شدیدش نسبت به سفارش ساخت کشتی در کارخانه سازیهای چینی را اعلام کرده و تلاشهای فراوانی برای رسیدن به یک توافق بین دو طرف انجام گرفته است. در این گزارش آمده است: در اکتبر سال گذشته نیز "دکتر محمد سعیدی" مدیر عامل جدید و رئیس هیئت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورش بیش از120میلیون دلار سرمایه گذاری در سطح بین المللی کرده است که با رفع تحریم ها امید می رود سرمایه های بلوکه شده آزاد شوند. قابل توجه است که ایران قصد دارد از بخشی از این سرمایهها برای سفارشات کشتیهای جدید عمدتا در چین بهره بگیرد. دکتر محمد سعیدی هم به این موضوع اشاره کرد: با توجه به روابط بین چین و ایران، این امکان برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی وجود دارد تا سفارشات جدیدی را در کارخانههای کشتیسازی چین بدهد. لویدزلیست در پایان نوشت: علی ربیعی وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی در مصاحبه با شبکه خبری فارس اظهار داشت: بانک چینی قصد دارد اعتباری به ارزش پنج میلیارد دلار را برای توسعه ناوگان ایران، اختصاص دهد.
کد خبر : 1095
ارتباط با سردبیر : info@opc.ir