باشگاه خبری فراساحل : اولین دوره ملوانی عمومی کشتی‌های اقیانوس پیما (گزارش ویژه)

باشگاه خبری فراساحل: اولین دوره ملوانی عمومی کشتی‌های اقیانوس‌پیما با نظارت اداره امتحانات و صدور گواهینامه‌های دریانوردی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان توسط دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، برای 25 متقاضی بومی به صورت آزاد برگزار شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرنگار مانا سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: بنادر و دریانوردی این استان تاکنون تنها در زمینه شناورهای سنتی و سفرهای نزدیک به ساحل در این استان آموزش ارائه می‌کرد اما با توجه به شرایط منطقه و اشباع نشدن حرفه دریانوردی و با رایزنی‌های صورت گرفته با اداره کل امور دریانوردان سازمان بنادرو دریانوردی، موفق شدیم مجوز تمامی دوره‌های دریانوردی ممکن را برای دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اخذ کنیم.


وی افزود : با توجه به علاقه‌مندی جوانان این استان به شغل دریانوردی و ظرفیت خالی ناوگان کشتیرانی کشور این امر می تواند قدم بسیار موثری در راه اشتغال آفرینی باشد. رضوانی تصریح کرد: دریانوردان این استان با فعالیت بر روی شناورهای سنتی، سخت‌کوشی و ماندگاری خود در زمینه دریانوردی را به اثبات رساندند و وقت آن رسیده که از ظرفیت جوانان این دیار در ناوگان تجاری کشور، که با فرو ریختن دیوار تحریم‌های ناعادلانه چشم¬ انداز مثبتی برای آن قابل تصور است، استفاده بهینه شود.


مدیر کل بنادر و دریانوردی اظهار داشت : تنها مشکل موجود در راستای گسترش آموزش دریانوردی ارتباط موثر بین آموزش دیدگان و بازارکار است که مسئولین منطقه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند با رایزنی‌های لازم، حلقه ارتباط بین متقاضیان حرفه دریانوردی و بازار کار اشباع نشده آن که شامل ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی والفجر، کشتیرانی بنیاد و سایر خطوط کشتیرانی را ایجاد کنند.


مهندس رضوانی در پایان با ابراز تشکر از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برای ورود به بحث آموزش دریانورد آزاد، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد برگزاری دوره های افسری و مهندسی نیز باشیم. لازم به ذکر است این دوره‌ها قبلا در استان‌های بوشهر، بندرعباس و محموآباد برگزار می‌شد و برگزاری این دوره برای افراد متقاضی یک ماهه با هزینه‌ای بیشتر از ده میلیون ریال برآورد شده است .



  کد خبر : 940
 
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۳۵:۳۳