باشگاه خبری فراساحل : «دریا» عرصه رویارویی با دشمنان و همکاری با دوستان (نیروی دریایی در کلام رهبری)

باشگاه خبری فراساحل: دسترسی به آب‌های آزاد، اتصال به چهار گوشه جهان از راه دریا و امکان دفاع از کشور در بستر دریا از جمله برکات دریاست که مردم و مسئولان باید به آن توجه کنند. رهبر معظم انقلاب با اشاره به اهمیت دریا و پیشرفت های بزرگ نیروی دریایی در بهره بردن از مزایا و فرصت‎های دریا، بر تداوم پیشرفت‎ها و ساخت عمقی نیروی دریایی ارتش تاکید کردند.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‎الله خامنه‎ای در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش افزودند: نیروی انسانی صالح، چابک و برخوردار از فکر و مدیریت صحیح در کنار ایستادگی، عزم راسخ، توکل به خدا و امید به آینده، راهگشاترین عناصر در رساندن ایران اسلامی به جایگاه بزرگ، تاریخی و متناسب با شأن آن هستند.


در این دیدار که به مناسبت سالروز نیروی دریایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا پیشرفت‎های سال‌های اخیر این نیرو را محسوس و ملموس خواندند و افزودند: پیش از انقلاب اسلامی، اهمیت، عظمت و حساسیت دریا نادیده گرفته می‌شد اما امروز نیروی دریایی پیشرفت‎های زیادی کرده که البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.


رهبر انقلاب، دریا را عرصه رویارویی قدرتمندانه با دشمنان و در عین حال، فعالیت مؤثر و همکاری با دوستان برشمردند و گفتند: دسترسی به آب‌های آزاد، اتصال به چهار گوشه جهان از راه دریا و امکان دفاع از کشور در بستر دریا از جمله برکات دریاست که مردم و مسوولان باید به آن توجه کنند.


حضرت آیت‎الله خامنه‎ای رسیدن به جایگاه متناسب با شان تاریخی ملت ایران و جمهوری اسلامی در دریا را مسئولیت بزرگ نیروی دریایی خواندند و افزودند: ما هنوز در آغاز این راهیم و شما مردان این راه هستید که باید مسیر را باز کنید و این امید و آینده مطلوب را رقم بزنید.


فرمانده معظم کل قوا به اهمیت دریای عمان و سواحل مکران اشاره کردند و گفتند: این منطقه، نقطه‎ای اساسی در ایفای مسوولیت نیروی دریایی است و در خصوص احیای این منطقه به دولت نیز سفارش های لازم را کرده و خواهیم کرد.


حضرت آیت‎الله خامنه‎ای لازمه تحقق مسئولیت نیروی دریایی را ساخت عمقی این نیرو به خصوص ساخت نیروی انسانی لایق، صالح، مدیر و چابک خواندند و خاطرنشان کردند: مدیریت و نیروی انسانی خوب معجزه می‌کند، همچنانکه در چند سال اخیر که کشور با مشکلات مالی و بودجه‌ای مواجه بود و هنوز نیز این مشکلات ادامه دارد، تجربه نشان داد که می‌توان از کمبودها و موانع حتی با دست خالی اما با داشتن مدیریت‌‎های خوب عبور کرد.


پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان گزارشی از فعالیت‎های این نیرو گفت: امروز سرزنده، با نشاط و با همتی بلند در حال برداشتن گام‌های بلندی هستیم تا نیروی دریایی را در تراز شأن و جایگاه ملت ایران بسازیم.



  کد خبر : 851
 
دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۰۰:۰۰