باشگاه خبری فراساحل : جایگاه ارتش باید برای مردم تبیین شود (سرخط اخبار)

باشگاه خبری فراساحل: امیر دریادار افشین رضایی حداد، ارتش را از پایه های پیروزی انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: ارتشیان چون از پیکره کشور و جنس مردم بودند می‌دانستند نظام جمهوری اسلامی چیست و دنبال چه چیزی است و برای پیروزی آن تلاش زیادی کردند. فرمانده ناوگان شمال یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب ارتش وارد مرحله جدیدی شد و بدخواهان دست به دست هم دادند تا انقلاب را از مسیر خود خارج کنند .وی افزود: برای بدخواهان بهترین هدف ارتش بود و تلاش زیادی کردند ارتش را بد جلوه دهند و منحل کنند و امام راحل در آن زمان احساس خطر کرد و تلاش نمودند تا دشمن موفق نشود .فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی تصریح کرد: امام ارتش را شجره طیبه خوانده و از آن پشتیبانی کردند و برای حفظ آن کوشیدند چرا که می‌دانستند در شرایط آن زمان، ارتش تنها ضامن حفظ نظام است. وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که عده ای دنبال حذف ارتش و عده ای در داخل در حال تضعیف ارتش بودند امام راحل فرمان تاسیس عقیدتی سیاسی را به پیشنهاد آیت الله خامنه‌ای دادند و روحانیت در کنار ارتش قرار گرفت و توطئه ها خنثی شد. امیر دریادار رضایی حداد، علاوه بر رزم قدرتمند، اسکورت ناوگان‌های تجاری به منظور تامین مایحتاج مردم را از بزرگترین افتخارات نیروی دریایی عنوان و تاکید کرد تلاش‌های دلاورمردان ارتش باید به خوبی برای مردم بازگو شود . وی ارتش ایران را سازمانی مردمی برای حفظ انقلاب و حاکمیت کشور عنوان و تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته مردم ارتش را از پاکترین و محبوبترین سازمان‌های کشور می‌دانند.
فرمانده ناوگان شمال گفت: عقیدتی سیاسی برای نشان دادن جایگاه ارتش همت زیادی داشته است و باید این مساله با قوت ادامه پیدا کند. وی یادآور شد: رهبری در سخنان اخیرشان به جنگ نرم اشاره و تصریح کردند دشمن زمانی که دریافت عوض کردن نظام جایگاهی ندارد به فکر استحاله نظام افتاده و می‌کوشد هدف‌ها، باورها و کیفیت زندگی مردم را عوض کند. امیر دریادار رضایی حداد با بیان این که هدف دشمن از سویی مسئولان و از دیگر سو مردم است گفت: مسئولان در ارتش آماج حملات مورد نظر دشمنان هستند و نیاز است به شکل مناسب آگاهی پیدا کنند. فرمانده ناوگان شمال تاکید کرد: عقیدتی سیاسی با برنامه‌هایش کار آگاهی‌رسانی را به نحو احسن انجام می‌دهد. وی با اشاره به این که دشمن برای جوانان نیز برنامه های زیادی دارد افزود: عقیدتی سیاسی با برنامه های خوب فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی در خانواده‌ها و برای جوانان تلاش می کند .
در ادامه این مراسم جاوید چاووشلو از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی به بیان خاطراتی از هفتم آذر و نبرد ناوچه های ایرانی با نیروی دریایی عراق و انهدام تجهیزات دشمن و به شهادت رسیدن نیروهای غیور ایرانی پرداخت. حجت الاسلام کشاورز رئیس عقیدتی سیاسی ناوگان شمال نیز در ادامه این مراسم به تاریخچه شکل‌گیری این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ابتکار حضرت آیت الله خامنه ای، فکر ایجاد نهادی فرهنگی اسلامی در ارتش شکل گرفت و اصول حاکم بر آن بررسی و تدوین شد. حجت الاسلام حسن کشاورز اظهار کرد:حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی که در آن زمان در مدرسه عالی شهید مطهری، ضمن داشتن مسئولیت اعزام مُبلغین به سراسر کشور، پاسخگوی مسائل نظامیان نیز بود و کارهای ارتش به ایشان ارجاع داده می‌شد، در ستاد مشترک ارتش استقرار یافت و حضرت آیت الله خامنه ای نیز که در آن زمان عضو شورای انقلاب بود، طی حکمی دستور ادامه کار در زمینه طرح سیاسی ایدئولوژیک در ارتش و اقدام های لازم برای پیاده کرده آن را صادر فرمودند. وی خاطرنشان کرد: در تاریخ 24 مهر ماه 1358 این طرح در شورای انقلاب مطرح و تصویب شد و با این حرکت، اولین گام در جهت قانونی شدن نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش برداشته شد. حجت الاسلام کشاورز با قدردانی از حمایتهای امیر فرماندهی منطقه چهارم اظهار کرد: اگر پشتیبانی‌های مادی و معنوی فرماندهان نیرو نباشد، عقیدتی سیاسی در رسیدن به برنامه‌های فرهنگی ناکام می‌ماند. در خاتمه مراسم از بازنشستگان نیروی دریایی و تعدادی از فعالان سازمان عقیدتی سیاسی نیروی دریایی تجلیل بعمل آمد.
براساس ماده 14 قانون آجا، ارتقای بینش دینی و سیاسی کارکنان ارتش، ارائه آموزش های عقیدتی و سیاسی، انتشار نشریات، کتاب ها و دیگر محصولات فرهنگی و هنری، نظارت بر حفظ و اجرای موازین اسلامی و انجام کلیه وظایف روابط عمومی در ارتش بر عهده سازمان عقیدتی سیاسی است. 24 مهر ماه سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.



  کد خبر : 724
  پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۵۳:۳۵