باشگاه خبری فراساحل : تداوم و تسریع طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت (سرخط اخبار)

باشگاه خبری فراساحل: معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی گفت: طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت با شتابی بیش‌ از گذشته ادامه خواهد داشت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و  به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رضا دهقان در بازدید از بعضی از پروژه‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد: با وجود تغییرات مدیریتی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت. وی با بیان اینکه مدیریت جدید بر اصل این طرح تأکید دارد، افزود: البته اصلاحاتی انجام خواهد شد تا ضمن بهبود نحوه اجرا،  سرعت پروژه‌ها افزایش یابد. معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری کرد که با انجام پاره‌ای اصلاحات و پیگیری‌های بیشتر شرکت‌های ملی نفت ایران و مناطق نفت‌خیز جنوب، تا پایان سال روند اجرای این پروژه‌ها تسریع شود.

ظرفیت مناطق برای فعالیت در قالب مرکز صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت
علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در نشست مشترک با معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب به‌دلیل توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالای خود می‌تواند به‌عنوان مرکزی برای صدور خدمات فنی و مهندسی شناخته شود. وی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به لحاظ فکری، ابزاری و ساخت کالا، ظرفیت و پیشینه ‌توانمندی دارد و در دولت و فضای کنونی می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی حتی در شرایط تحریمی موفق عمل ‌کند. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه ورود به این حوزه افزون بر تحرک و ‌نشاط سازمانی در صنعت نفت و فعال کردن چرخه اقتصادی، تولید ثروت نیز به‌دنبال دارد، ادامه داد: در ۴۰ سال اخیر توانسته‌ایم با بومی‌سازی کالاهای مختلف سهم عظیمی از نیازهای صنعت را ‌برطرف کنیم، اما مصارف این کالاها محدود به برخی صنایع داخلی است و برای جلوگیری از توقف تولید آنها باید به‌دنبال ‌بازارهای بین‌المللی بود.

دانشی تصریح کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه مهندسی، طراحی، خدمات مربوط به حفاری و تأسیسات و به‌ویژه در بخش تعمیرات در منطقه سرآمد است و می‌تواند مرکز صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت به شمار آید. وی بر توسعه ارتباطات به‌منظور تحقق این هدف تاکید کرد و گفت: باید ارتباطات خود را با بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای به نحو مؤثر و مطلوب گسترش دهیم و از سیالیت علم و توان کارشناسی بهره ببریم. بر اساس این گزارش، دهقان در سفر به استان خوزستان، با همراهی قائم مقام طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب، از پروژه‌های اهواز ۲۳۵ و اهواز ۱٤ بازدید و در نشست‌های جداگانه با پیمانکاران پروژه‌ها، پیشرفت و چالش‌های پیش رو را مورد بررسی کرد. پروژه اهواز ۲۳۵ با اعتبار ۲٤۳ میلیون یورو و پروژه اهواز ۱٤ با اعتبار ۱۲۹ میلیون یورو در قالب طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در حال اجرا هستند.



  کد خبر : 6383
 
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۴:۰۵