باشگاه خبری فراساحل : اعطای گواهی‌نامه فنی به شرکت‌کنندگان سمینار دریایی (سرخط اخبار)

باشگاه خبری فراساحل: دبیر بخش سمینارهای آموزشی و سخنرانی‌های علمی جشنواره دریا مسیر پیشرفت، اعلام کرد: شرکت‌کنندگانی که در بخش سمینارهای آموزشی و سخنرانی‌های علمی جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" شرکت کنند گواهی‌نامه فنی الکترونیکی و فیزیکی دریافت می‌کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایسنا، اسماعیل مسعودی برگزاری این جشنواره را بستری برای ارائه توانمندی‌های پژوهشی دانشگاه‌ها، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی دانست و ادامه داد: عرصه دریایی در کشور مغفول مانده که یکی از دلایل آن عدم آگاهی، آموزش و اطلاع‌رسانی کافی در این حوزه است. مسعودی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور و دانشگاه‌ها در حوزه دریایی، اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت به فعلیت نرسیده است و اگر مدیران‌ اجرایی کشور در حوزه دریایی توجه بیشتری داشته باشند قطعاً توسعه بیشتری در بخش‌های مختلف رخ می‌دهد.

دبیر بخش کارگاه‌ها و سخنرانی‌های علمی جشنواره دریا مسیر پیشرفت با تاکید بر اینکه دانشجویان دریایی کشور  استقبال بی‌نظیری از این برنامه‌های آموزشی دارند، خاطر نشان کرد: از آن جمله می‌توان به برنامه آموزش دریایی صنعتی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی اشاره کرد که سالانه در 8 دانشگاه دریایی کشور برگزار و هر سال صدها نفر از دانشجویان دریایی از هر دانشگاه و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند. مسعودی با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌های علمی در  این جشنواره افزود: این سمینارها با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در سه بخش "صنعتی"، "دانشگاهی" و "دانش‌آموزی" برنامه‌ریزی شده است. وی با بیان اینکه به کلیه شرکت‌کنندگان این سمینارها، گواهی‌نامه فنی الکترونیکی و فیزیکی اهدا خواهد شد، ادامه داد: سال گذشته حدود 600 گواهی‌نامه معتبر فنی برای شرکت‌کنندگان در سمینارها و بخش‌های آموزشی جشنواره صادر شد.

چهارمین دوره جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در بخش‌های "جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی"، "مسابقات ربات‌های زیردریایی(ROV)"، "مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی (RSV)"، "مسابقه ملی ایده‌پردازی دریایی"، "طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "جشنواره دانش‌آموزی دریا"، "نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "رویداد استارت‌آپ دمو اپلیکیشن دریایی" و "رویداد کارآفرینی هوشمندسازی بنادر" از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اول تا سوم آبان‌ماه در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.



  کد خبر : 6014
 
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۱۳:۰۴