باشگاه خبری فراساحل : ایجاد تحولی چشمگیر در صنایع ‌‌کشتی‌سازی و فراساحل ایران (کشتی سازی)

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل مجتمع ‌‌کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت : برای تبدیل شدن این مجموعه به یکی از پنج شرکت برتر ‌‌کشتی‌سازی در جهان برنامه ریزی پنج ساله انجام شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، حمید رضاییان اصل چهارشنبه در حاشیه بازدید سفیر فرانسه از این مجموعه اظهار داشت: این برنامه از سال جاری میلادی آغاز شده و تحول چشمگیری را در زمینه ‌‌کشتی‌سازی و تعمیر کشتی ایجاد خواهد کرد. مدیرعامل مجتمع ‌‌کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ادامه داد : در حال حاضر ایزوایکو تنها شرکت کشتی  ساز و تعمیر کننده کشتی منطقه در ابعاد مختلف و حجم‌‌های متفاوت آبخور است.

وی اضافه کرد : این مجموعه اکنون نیز در حال رشد سریعی بوده و شرکت‌‌های زیر مجموعه آن سرمایه‌‌های بزرگی برای کشور محسوب ‌‌می‌شوند. رضاییان اصل خاطر نشان کرد: توسعه یارد شرکت ‌‌کشتی‌سازی عظیم گسترش که اجازه فعالیت و مانور بیشتری را به آن ‌‌می‌دهد یکی از ظرفیت‌‌های ایزوایکو برای آینده محسوب ‌‌می‌شود. مدیرعامل ایزوایکو خاطر نشان کرد: در حوزه ساخت و نصب سکوهای نفتی نیز این مجموعه دارای ظرفیت‌‌های خوبی بوده و سکوی نفتی B 17 پارس جنوبی که در حال ساخت است به زودی گازدهی ‌‌می‌شود.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل، مدیرعامل مجتمع ‌‌کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران همراه با ریاست جمهور در سفر چند روزه سال گذشته به ایتالیا و فرانسه، رایزنی‌‌های صنعتی اقتصادی صنعت دریا را پیگیری نمود. گفتنی است در شرایطی که ایزوایکو در یک سال اخیر توانسته با بزرگترین بنگاه‌‌های صنعتی – اقتصادی حوزه دریا در آلمان، فرانسه، روسیه و کره تفاهمنامه همکاری به امضا برساند، شرایط پساتحریم و همچنین دست یافتن به تکنولوژی‌‌های روز و تلفیق آن با تجربه ارزشمند مهندسی و عملیاتی دوران تحریم باعث شده تا سایر کشورهای صاحب تکنولوژی صنعت دریا نیزمدنظر قرارگیرند.

این تحولات درحالی است که مجتمع ‌‌کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در چهارسال اخیر توانسته صنعت ورشکسته دریا درکشور را به صنعتی سودده با توان مهندسی و عملیاتی بالا تبدیل نماید و اکنون با همکاری با بزرگترین صنایع دریایی دنیا به عنوان یکی از بزرگترین برند‌‌های جهانی صنعت ساخت کشتی‌‌های مختلف، سکوهای گازی و نفتی و تعمیرات اساسی دکل‌‌های نفتی در اروپا و دنیا شناخته شده است.



  کد خبر : 3153
 
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۳۰:۰۲