باشگاه خبری فراساحل : حمایت از ساخت داخل در پرتو بیست و یکمین نمایشگاه نفت (گزارش ویژه)

باشگاه خبری فراساحل: سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی مجلس گفت: یکی از محل‌هایی که می‌تواند رویکردهای مربوط به کاهش خام فروشی مواد اولیه را تقویت کند نمایشگاه‌های صنعت نفت است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا اسماعیل جلیلی، با اشاره به رویداد بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در تهران اظهار کرد: امسال رویکردهای مربوط به سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در بودجه تقویت شد چون این بخش مستلزم سرمایه‌گذاری است. سخنگوی کمیسیون تولید ملی مجلس افزود: نمایشگاه صنعت نفت می‌تواند درزمینهٔ افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز بسترهای مناسبی ایجاد کند چون شرکت‌های داخلی و خارجی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به رقابت می‌پردازند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: صنعت نفت ایران همیشه برای سرمایه‌گذاران مطلوب بوده است زیرا ایران کشوری مقتدر است که روند توسعه و پیشرفت را دنبال می‌کند. این نماینده مجلس نهم گفت: حمایت از تولید و ساخت داخل، از محورهای مهمی است که وزیر نفت نیز به آن اهتمام دارد. ازاین‌رو، انتظار می‌رود در کنار استفاده از توان سرمایه‌گذاران خارجی، از حداکثر توان و ساخت داخل استفاده شود. جلیلی بابیان اینکه با تولید فرآورده‌های نفتی، صادرات مواد اولیه کاهش می‌یابد، افزود: باید به صنایع تبدیلی نگاه ویژه کرد بنابراین یکی از محل‌های تحقق این هدف نمایشگاه‌های نفت و انرژی است.


سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی مجلس گفت: صنعت نفت ایران براساس برنامه‌های بالادستی مانند سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای، روند پیشرفت و رشد را در پی خواهد داشت زیرا یکی از مزیت‌های اقتصاد ایران بهره‌جویی از منابع نفت و گاز است.


نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به‌عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی درزمینهٔ صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض دید متصدیان و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت‌وسوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت کنند.



  کد خبر : 1591
 
یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۴۲:۳۵