باشگاه خبری فراساحل : گسترش همکاری و حضور قوی در خلیج فارس (نیروی دریایی در کلام رهبری)

باشگاه خبری فراساحل: به هر حال، من از این دیدار می‌خواهم استفادده کنم و اولاً حرکتی را که در نیروی دریایی انجام گرفته است و این فرماندهی جدید را به عنوان یک مقطع برای تحرک بیشتر و سریع‌تر در این بخش از ارتش جمهوری اسلامی بدانم و از برادران بخواهم که همه تلاش، همکاری و ابتکار و توانایی‌هایشان را به کار برند تا بتوانیم نیروی دریایی را چنان که شایسته نظام جمهوری اسلامی و مناسب با این تهدیدات است، بسازیم.

برادران باید همکاری‌ها را گسترش دهند؛ همکاری بخش‌های مختلف در داخل نیروی دریایی با هم و نیز میان نیروی دریایی و سایر نیروها و با سپاه پاسداران. با همکاری، تفاهم و همدلی، بسیاری اغز گره‌ها گشوده و راه‌ها باز می‌شود. این کشور به همه شما احتیاج دارد و همه باید باشید؛ همه در کنار هم باید باشید و با هم کار کنید. اختلاف محیط‌ها اگر احیاناً باشد به دنبال خود اختلاف بینش‌ها  و اختلاف فرهنگ‌ها را دارد. باید از فراز این‌ها حرکت کنید و بر این اختلاف نظرها فائق بیایید و بتوانید ان‌شاءالله با همکاری تلاش و توان را هرچه بیشتر کنید. روی قرارگاه دریاساحل بازهم تاکید دارم که باید فعال بماند و همچنین فعال‌تر شود. کشور ما به ان احتیاج دارد که در منطقه حساس تنگه هرمز و در مدخل خلیج فارس حضور قوی داشته باشیم و این قرارگاه می‌تواند این حضور قوی را تامین کند.


کارخانجات نیروی دریایی
کارخانجات نیروی دریایی هم یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. خوشبختانه ما برادران مسئول، متخصص و دلسوز و خوبی داریم که در یکی دوسال اخیر من خودم از آن‌ها خواستم که تلاش کنند؛ تلاش هم کردند و الآن وضع ما با گذشته فرق دارد.، اما با آنچه هم که باید باشد، تفاوت بسیار دارد و فاصله ما با گذشته زیاد است. با وضع مطلوب هم فاصله ما زیاد است. ما در نیمه راه هستیم و باید بگویم در اول راه هستیم؛ باید حرکت کنید. تلاش کنید و این کارخانجات را فعال کنید. کارخانجات نیرو دریایی، آن‌طور که من اطلاع دارم و شنیده‌ام‌، از ظرفیت‌های کار بسیار بالا برخوردار است.که از این ظرفیت‌ها باید صد در صد استفاده کرد.


از متخصصین نیروی دریایی هم باید استفاده شود. نیروی دریایی از هیچ متخصصی بی‌نیاز نیست؛ مگر آن متخصصی که در دل هیچ صمیمیتی با این نظام ندارد؛ از او چرا بی‌نیاز است؛ از آنکه صمیمیتی ندارد و نمی‌خواهد برای این نظام، برای این ملت و برای این کشور کار کند و اگر هم کاری به او داده شود، بالاخره کار را ناتمام و ابتر می‌گذارد؛ نه، ما به آن نیازی نداریم؛ این ملت و این کشور به او نیازی ندارند. اما هرکس که اندک گرایش و انگیزه‌ای برای خدمت به میهن خود، به آب و خاک خود، به مردم خود، به خانواده‌هایی که او را در آغوش خود پرورده‌اند و بزرگ کرده‌اند و دانشگاه‌هایی که او را به این حد رسانده‌اند، دارد و می‌خواهد برای این‌ها کار کند و می‌داند چه ثروتی خرج او شده تا به این حد از تخصص رسیده است، با هر انگیزه‌ای که برای کار دارد، هرچند اندک باشد، ما پذیرای او هستیم و حضور او را گرامی می‌داریم و مایلیم با ما برای این کشور و این ملّت کار کند.


و همان‌طور که گفتم، ارزش تقوا و تعهد و علاقه‌مندی به اسلام را یک ارزش اصلی و درجه یک بدانید و برطبق آن ان‌شاءالله مشی کنید. امیدوارم که علاوه بر حرکاتی که قبلاً وجود داشته است، حرکت جدید و مبارکی در نیروی دریایی آغاز شود.


تبدیل نیروی دریایی به یک نیروی عملیاتی
نیروی دریایی را بیشتر به یک نیروی عملیاتی، چه عملیات نظامی و چه عملیات فنی تبدیل کنید، نه یک نیروی ستادی که در تهران می‌نشیند و از دور به مسائل نگاه می‌کند. نیروی دریایی را ببرید پای کار، تا آنجا که به آن احتیاج هست و تلاش را دوچندان و ده چندان کنید. البته یک ستاد قوی، بی‌شک یک منطقه عملیاتی و قرارگاه تاکتیکی و منطقه فنی قوی را به دنبال خود خواهد داشت؛ در این شکی نیست؛ اما هدف را کار عملیاتی، چه نظامی و چه فنّی قرار دهید. به همه جای نیرو بیشتر سرکشی کنید و همه جای نیرو را از نزدیک ببینید؛ به‌خصوص باز روی نقش آموزش تاکید و تکرار می‌کنم. ان‌شاءالله موفق و موید باشید. از این دیدار دسته‌جمعی خیلی خوبی که امروز با برادران عزییزمان از نیروی زمینی، نیروی هوایی و برادران سپاه پاسداران و نیز برادران عزیز و ارجمند عقیدتی- سیاسی و بخش‌های مختلف داشتیم، خوشحالم و از همه شما تشکر می‌کنم و همه شما برادران عزیز نیروی دریایی را به خدا می‌سپارم.
                                                                                       
منبع: کتاب«نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی راهبردی»



  کد خبر : 1260
 
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۳۸:۴۰