جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Fri 29 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۷:۵۹

برگزاری هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی

باشگاه خبری فراساحل: هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی با هدف بررسی پیشگیری از آلودگی هوا و بهبود کارایی انرژی در کشتی‌ها، پیشگیری و کنترل آلودگی ناشی از زباله‌های پلاستیکی در دریا و مدیریت آب توازن کشتی‌ها برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده؛ مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی، گفت: کمیته یاد شده، یکی از کمیته‌های اصلی تخصصی سازمان بین المللی دریانوردی و متولی تدوین و تصویب قوانین و مقررات مربوط به پیشگیری، حفظ محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی‌های دریایی ناشی از فعالیت کشتی‌ها است و تصمیمات این کمیته تاثیر بسزایی برروی فعالیت‌های دریایی و صنعت کشتیرانی جهانی خواهد داشت.
وی افزود: در هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی بر روی سه محور اصلی، پیشگیری از آلودگی هوا و بهبود کارایی انرژی در کشتی‌ها، پیشگیری و کنترل آلودگی ناشی از زباله‌های پلاستیکی در دریا و مدیریت آب توازن کشتی‌ها بررسی و تصمیم گیری خواهد شد. مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات قابل طرح در اجلاس یاد شده کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریا توسط کشتی‌ها، سیستم‌های مضر ضدخزه، اصلاحات اجباری به کنوانسیون‌ها و تعیین مناطق ویژه دریایی است. وی تصریح کرد: در هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی نمایندگان دولت ایران با ریاست سازمان بنادر و دریانوردی (اداره کل ایمنی و حفاظت دریایی)، سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت ملی نفتکش ایران ، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران، موسسات رده بندی و نماینده دائم سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو حضور خواهند یافت. گفتنی است هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC۷۷) از ۱ الی ۵ آذرماه سالجاری به صورت مجازی و با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان آیمو برگزار می‌شود.



  کد خبر : 6402
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :