پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 25 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۸:۱۴

افزایش ۶۵ درصدی تخلیه کالاهای اساسی از بندر شهیدرجایی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد ۶۵ درصدی واردات انواع کالای اساسی در بندرشهید رجایی، گفت: از ابتدای فروردین امسال تا نیمه آبان ماه ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و۲۹ تن انواع کالای اساسی به وسیله ۴۶ فروند کشتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی ران در تشریح میزان واردات، تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی(غیرکانتینری) در بزرگترین بندر تجاری کشور اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۲۹ تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که گندم و روغن خوراکی بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است. وی، روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا، کود، گندم و جو را عمده کالاهای اساسی برشمرد که از طریق ۴۶ فروند کشتی وارد بندرشهید رجایی شده و پس از تخلیه به دو شکل حمل جاده‌ای و ریلی روانه استان‌های مقصد شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، میزان تخلیه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک را در مدت یاد شده ۷۹۸ هزار و ۲۴۰ تن به وسیله ۱۲ کشتی اعلام کرد. محمدی‌کرجی ران با اشاره به واردات نیم میلیون تن روغن خوراکی از ابتدای امسال تا نیمه آبان ماه اظهارداشت: این میزان روغن از طریق ۱۷ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده که بخشی از آن بسته به نیاز بازار به کارخانجات فرآوری منتقل و بخش دیگر نیز درمخازن ویژه نگهداری این کالا ذخیره سازی شده است. به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از ابتدای فروردین تا نیمه آبان ماه سال جاری ۳۳۵ هزار و ۶۴۳ تن شکر و ۲۷۴ هزار و ۳۹۷ تن ذرت از طریق ۶ پست اسکله ویژه کالاهای اساسی تخلیه و به استان‌های مقصد حمل شده است. مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اظهارداشت: درحال حاضر۱۲ فروند کشتی با ظرفیت ۷۲۴ هزار و ۱۷۷ تن انواع کالای اساسی درحال انجام مراحل اسنادی است که هفت فروند کشتی حامل گندم، ۲ کشتی روغن خوراکی، ۲ کشتی حامل جو و یک کشتی  نیز حامل شکر بوده که پس از اتمام فرآیند قانونی طی روزهای آینده در بندر شهید رجایی پهلودهی می‌شوند.



  کد خبر : 6397
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :