چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 24 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۴۰:۰۸

در مسیر تامین مالی طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت
عرضه ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت در بازار سرمایه از ۱۳ بهمن

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: عرضه ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت این شرکت با هدف تامین بخشی از منابع مالی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت، از سیزدهم بهمن ماه امسال در فرابورس آغاز می‎شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، مسعود کرباسیان با اعلام این خبر افزود: این اوراق با نرخ اسمی ۱۹ درصد سالانه عرضه می‎شود؛ سررسید سه ساله است و پرداخت سود آن هر ۶ ماه یکبار صورت می‎گیرد. وی یادآور شد: این اوراق از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با ضمانت شرکت ملی نفت ایران منتشر می‏شود و عرضه به مدت سه روز ادامه می‎یابد. پیش از این، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جریان امضای ۹ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت (دوم بهمن ماه) از برنامه‎ریزی برای انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت در نیمه نخست بهمن ماه به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز این طرح خبر داده و اعلام کرده بود: به این منظور قرارداد خدمت بین SPV (شرکت صبا اروند) و شرکت ملی نفت ایران امضا شده و قرار است در مجموع تا پایان سال، ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر شود.

تالین منصوریان، سرپرست مدیریت سرمایه‎گذاری و کسب‎وکار شرکت ملی نفت ایران در این باره توضیح می‎دهد: در مرحله نخست، روز سیزدهم بهمن ماه شاهد انتشار هزار میلیارد تومان اوراق منفعت در فرابورس خواهیم بود و امیدواریم با کسب مجوزهای لازم، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اوراق دیگر نیز تا پایان سال منتشر شود. وی با بیان این‎که برای نخستین بار است اوراق منفعت برای طرح‎های صنعت نفت منتشر می‎شود، ادامه می‎دهد: مقدمات این کار از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با پیگیری‎های مستمر شرکت ملی نفت ایران و همکاری و تعامل سازمان بورس اوراق بهادار فراهم شده است و می‎تواند یکی از گزینه‏های قابل اتکا برای تامین منابع مالی مورد نیاز در اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت باشد. منصوریان درباره بازگشت اصل و فرع اوراق نیز با اشاره به وجود ارکان پذیره‎نویس و بازارگردان در این عرضه، می‎گوید: ضمانت اصلی بازگشت اصل و فرع این اوراق، منافع و عواید محصول است که بر اساس قوانین و مصوبات مربوطه، بازپرداخت از محل بخشی از این عواید صورت می‎گیرد؛ علاوه بر این، شرکت ملی نفت ایران ضامن اوراق خواهد بود.

وی خاطرنشان می‎کند: شرکت ملی نفت ایران به این راهکار اکتفا نکرده و بررسی سایر ابزارهای تامین مالی و بهره‎مندی از انواع فرصت‎های موجود در بازار سرمایه، بانک‎ها و... را با درنظر گرفتن ماهیت پروژه‎ها مدنظر دارد و با جدیت دنبال می‎کند. بر اساس این گزارش، در حالی که تحریم‎های آمریکا علیه ایران، اقتصاد و به ویژه صنعت نفت کشور را نشانه گرفته است، شرکت ملی نفت ایران ضمن تدوین و پیگیری اجرای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت با هدف به‎کارگیری ظرفیت‎های داخلی، اشتغالزایی و جلوگیری از رکود در صنعت، استفاده از ابزارهای مالی متنوع داخل کشور را نیز در دستور کار قرار داده است تا فرایند جذب سرمایه برای اجرای طرح‎ها و پروژه‎ها معطل شرکت‏های خارجی نباشد..    



  کد خبر : 6250
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :