باشگاه خبری فراساحل : هیچ منبع آلوده‌کننده‌ای از نیروگاه نکا وارد دریا نمی‌شود (محیط زیست)

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: نیروگاه نکا براساس استانداردهای جهانی ساخته شده و همه الزامات فنی زیست‌محیطی در طراحی و اجرای این نیروگاه لحاظ شده و هیچ منبع آلوده‌کننده‌ای از نیروگاه وارد دریا نمی‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌نیوز، محسن نعمتی، با واکنش نسبت به انتشار خبری از رسانه‌های مجازی و مکتوب درباره آلوده شدن آب دریای مازندران به‎دلیل استفاده از مازوت، ضمن تکذیب این ادعا، اظهار کرد: هیچ‌گونه مازوت یا منبع آلوده‌کننده‌ای نیروگاه شهید سلیمی وارد دریا نمی‌شود.


مدیرعامل نیروگاه برق شهید سلیمی نکا بیان کرد: این نیروگاه فقط برای خنک کردن سیستم تبادل حرارت از آب دریا استفاده می‌کند که این فرایند موجب هیچ‌گونه آلودگی برای دریا نمی‌شود. وی افزود: نیروگاه نکا براساس استانداردهای جهانی ساخته شده و همه الزامات فنی زیست‌محیطی در طراحی و اجرای این نیروگاه لحاظ شده و هیچ منبع آلوده‌کننده‌ای از نیروگاه وارد دریا نمی‌شود.


این مسئول با بیان اینکه طی روزهای اخیر دادستان و رئیس محیط زیست نکا، از این نیروگاه بازدید به‌عمل آوردند، گفت: قضاوت زودهنگام، عجولانه و غیرکارشناسی همراه با شایعه پراکنی در این زمینه و متهم کردن مسئولان نیروگاه شهید سلیمی که نقش عمده‌ای در تولید برق استان و کشور باوجود تحریم‌های ناعادلانه دارند، به صلاح استان سرسبز و گهرخیز مازندران نیست و توقع این است که نقش کم‌نظیر کارکنان این نیروگاه در تولید برق مستمر و پایدار همواره مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.



  کد خبر : 881
 
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۵۴:۰۶