باشگاه خبری فراساحل : در صنعت حمل و نقل شناورهای دریایی خودکفا هستیم (سرخط اخبار)

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعملیات شرکت دریا تدبیر کیش به توان فنی و تخصصی نیروهای داخلی در حوزه‌ی صنایع دریایی به ویژه صنعت جابجایی دکل‌های نفتی در دوران پسا تحریم تاکید کرد. مدیرعملیات شرکت دریا تدبیر کیش به توان فنی و تخصصی نیروهای داخلی در حوزه‌ی صنایع دریایی به ویژه صنعت جابجایی دکل‌های نفتی در دوران پسا تحریم تاکید کرد.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز کاپیتان محمودرضا پاکزاد با اشاره به اینکه ما در زمینه‌ی دانش حمل و نقل دکل‌های دریایی با همه‌ی پیچیدگی‌هایش از لحاظ دانش فنی و مهندسی به خودکفایی رسیده‌ایم، در حالیکه پیش از آغاز تحریم‌ها این کار توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد گفت:درست است که تحریم‌ها محدودیت ایجاد کرد اما تحت سخت‌ترین شرایط شرکت‌های داخلی با تکیه بر توانمندی‌های مهندسین و متخصصین کشور تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری توانستند لبه‌ی تیز تحریم‌ها را کند کنند و در دوران پسا‌تحریم نیز باید با ادامه‌ی اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته بر روی دانش، توان و تخصص نیروهای داخلی تاکید کنیم و از سپردن کارها در این حوزه به شرکت‌های خارجی جلوگیری شود.


کاپیتان پاکزاد زمینه اصلی فعالیت شرکت دریا تدبیرگران کیش را انتقال و استقرار دکل‌های حفاری در خلیج فارس عنوان کرد و گفت: «انتقال و استقرار دکل‌های حفاری در مسافت‌های طولانی بصورت خشک(Dry Tow)، به کمک شناورهای حمل بار سنگین «Heavy Lift Carrier» و در مسافت‌های کوتاه بصورت یدک‌کشی(Wet Tow) با استفاده از شناورهای کشنده صورت می‌گیرد که برای این منظور شرکت دریا تدبیرگران کیش دارای 3 شناور کشنده و یک شناور حمل نفرات است.»


وی در ادامه از دیگر زمینه‌های فعالیت شرکت دریا تدبیرگران کیش مدیریت پروژه‌های فراساحلی، نصب سنگین و لوله‌گذاری دریایی و همچنین مشاوره حقوقی در زمینه اجاره، خرید و فروش انواع شناورها و تجهیزات فراساحلی- دریایی نام برد. وی با اشاره به اینکه کار در حوزه‌ی حمل و نقل دریایی معمولاً با مخاطراتی همراه است افزود: با لطف خدا در انجام پروژه‌های عمرانی دریایی در سال‌های اخیر با رعایت استانداردها و اخذ مجوزهای بین‌المللی بزرگ‌ترین پروژه‌های جابجایی را انجام داده‌ایم بدون آنکه کوچکترین حادثه‌ای رخ دهد.


کاپیتان پاکزاد در پاسخ به این سوال که چشم‌انداز صنایع دریایی در دوران پساتحریم را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت:ما در دوران تحریم کار را با سخت‌ترین شرایط انجام دادیم و نگذاشتیم وقفه‌ای در گردش چرخ‌های این صنعت به وجود آید. نباید همه‌ی کاستی‌ها را از ناحیه تحریم دید. بخش دریا بسیار گسترده است و منبع کار و درآمد و سرشار از ثروت؛ باید با آینده نگری و کار کارشناسی و برنامه‌ریزی عقلانی تنگناها را برطرف کنیم و نظر به اینکه در برنامه ششم توسعه کشور، اقتصاد دریا به عنوان یکی از محورهای توسعه دیده شده است، انتظار داریم در ارایه تسهیلات، مراکز مالی کشور به صنایع دریایی توجه ویژه کنند.


وی گفت:ما چهار سال سختی‌ها را تحمل کردیم و نگذاشتیم چرخ‌های صنعت در دریا متوقف شود. قطعا در دوران پساتحریم نیز با تصحیح و روان‌سازی قوانین می‌توانیم در رفع برخی موانع اجرایی، با انگیزه و تناسب بیشتری کارها را به پیش ببریم.


مدیر عملیات شرکت دریا تدبیرگران کیش دارای مدرک فرماندهی کشتی‌های اقیانوس‌پیما و دارای سال‌ها تجربه در عملیات دریایی و حمل نقل انواع شناورها می‌باشد. یکی از راه‌های استفاده‌ی بهینه از پتانسیل‌های دریا و سواحل را ارتقای فرهنگ دریا و اطلاع‌رسانی در این زمینه عنوان کرد و با اشاره به برگزاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی کیش توسط انجمن مهندسی دریایی ایران اظهار امیدواری کرد؛ با ادامه این همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها مسیر توسعه‌ی صنایع دریایی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های دریا و سواحل برای صنایع مختلف دریایی از جمله نفت و گازی، توریسم، صنعت و تجارت و ... هموارتر شود. وی افزود: انتظار داریم در تدوین برنامه‌ی ششم توسعه به موضوع فرهنگ دریا و نقش آن در اقتصاد ملی به صورت ویژه نگاه شود.



  کد خبر : 854
 
دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۲۱:۳۹