باشگاه خبری فراساحل : حضور ایران در پروژه‎های نفتی آمریکای جنوبی،نمایش سیاسی بود (سرخط اخبار)

باشگاه خبری فراساحل: طرح حضور ایران در پروژه‎های نفتی آمریکای جنوبی و ونزوئلا، بیشتر یک نمایش سیاسی بود تا یک کار عملی و بنابراین به نتیجه نرسید. مدیر پیگیری پروژه‎های شرکت پتروپارس با اشاره به بی‎انگیزگی شرکت‎های آمریکای جنوبی برای همکاری با ایران در گذشته، گفت: اگر نگاه آنها تغییر کند و بخواهند که از ظرفیت و توان شرکت‎های ایرانی استفاده کنند، ما می‎توانیم، همکاری با آنها را آغاز کنیم.


سيد‌هادي ميرباقري درباره احتمال از سرگیری فعالیت در آمریکای جنوبی، گفت: در دولت قبل، ما وارد این پروژه شده و حتی مطالعات اولیه را نیز انجام دادیم، اما مساله این بود که انگیزه‎ای در طرف مقابل برای همکاری وجود نداشت. مدیر پیگیری پروژه‎های شرکت پتروپارس خاطرنشان کرد: در واقع، طرح حضور ایران در پروژه‎های نفتی آمریکای جنوبی و ونزوئلا، بیشتر یک نمایش سیاسی بود تا یک کار عملی و بنابراین به نتیجه نرسید. ميرباقري افزود: البته اگر نگاه آنها تغییر کند و آنها بخواهند که از ظرفیت و توان شرکت‎های ایرانی استفاده کنند، ما می‎توانیم، همکاری با آنها را آغاز کنیم.


وی ادامه داد: ما تجربه کار در آمریکای جنوبی و مشارکت با برخی شرکت‎های آن منطقه در سال‎های گذشته را داریم و حتی تیمی که قبلا کارهایی را در آنجا انجام داده‌اند را نیز در اختیار داریم و بنابراین در صورت فراهم شدن شرایط، می‎توان اقداماتی را در آن منطقه انجام داد. مدیر پیگیری پروژه‎های شرکت پتروپارس خاطرنشان کرد:پروژه‎های آمریکای جنوبی، آفریقا و حاشیه خلیج فارس، طرح‎های خوبی هستند که پتروپارس چه به صورت مستقل و چه به صورت مشارکت با شرکت‎های خارجی می‎تواند در آنها حضور داشته باشد.


وی همچنین پیش از این نیز از برنامه‎های این شرکت برای فعالیت برون مرزی و حضور در کشورهای همسایه خبر داده بود. میرباقری خاطر نشان کرده بود: در کشورهای همسایه، عراق و حاشیه خلیج فارس، پروژه‎های خوبی وجود دارد که در نظر داریم به صورت شراکت وارد کار شویم. به گفته وی، پتروپارس در طی سال‎های اخیر و به ویژه تحریم، تجربیات بسیار خوبی را کسب کرده به طوری که نگاه شرکت‎های خارجی به پتروپارس تغییر کرده است.



  کد خبر : 810
  منبع: مارین تایمز
یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۴۷:۰۴