باشگاه خبری فراساحل: ازدحام در زنجیره تامین کالا، باعث شده زمان ترانزیت دریایی کانتینر در مسیر اقیانوس آرام از ۱۸ روز به ۳۶ روز افزایش پیدا کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مرین وورلد، به عنوان یکی دیگر از نشانههای بحران کشتیرانی در اقیانوس آرام، دادههای جدید نشان میدهد که زمان ترانزیت بین چین و بنادر سواحل غربی آمریکای شمالی دو برابر شده است. به رغم اقدامات و ابتکارات اخیر با هدف کاهش ازدحام ایجاد شده، تعداد کشتیهای در انتظار همچنان به رکوردهای جدیدی در بنادر آمریکای شمالی رسیده و انتظار کاهش مدت زمان ترانزیت در آینده نزدیک وجود ندارد. طبق گزارش مرین اکسچنج، تعداد کشتیهایی که منتظر ورود به بنادر امریکا هستند دوباره به سطح بی سابقه ای رسیده است که چالشهای پیش رو را برجسته میکند؛ این برای برای اولین بار است که ۱۰۰ کشتی در انتظار ورود به بنادر کالیفرنیای جنوبی هستند.
بر اساس یک تحلیل جدید از حمل و نقل کالای Shifl، از نیمه دوم ماه می۲۰۲۱ تا آغاز اکتبر ۲۰۲۱، میانگین زمان ترانزیت از بنادر چین به بنادر سواحل غربی آمریکای شمالی از ۱۹ به ۳۶ روز افزایش یافته است. Shabsie Levy، بنیانگذار و مدیر عامل Shifl، در مورد دادههای ارائه شده گفت: معمولا بین ۱۶ تا ۱۸ روز زمان لازم است تا یک کشتی از بنادر پایه چین مانند شانگهای، نینگبو به بنادر سواحل غربی ایالات متحده برسد و محموله را تخلیه کند لذا افزایش زمان ترانزیت و حمل و نقل به ۳۶ روز، فعالیت را برای مشاغل وابسته به زنجیره تامین بسیار مشکل میکند. افزایش دو برابری زمان حمل و نقل از بندر به بندر تنها بخشی از مشکل است. با تأخیر بنادر به دلیل عدم وجود زیرساختهای مناسب در پسکرانه، کانتینرها با کندی جابجایی مواجه شده و ترانزیت زمینی تأخیر پیدا کرده است؛ در این میان انتظار ۲ تا ۳ هفته ای برای تخلیه کشتیهای رسیده به بندر، مشتریان و صاحبان کالا را سردرگم کرده است.
کد خبر : 6346