باشگاه خبری فراساحل : بهره‌برداری از سیلوی ۴۵ هزارتنی در بندرانزلی (بنادر و سواحل)

باشگاه خبری فراساحل: سیلوی ۴۵ هزارتنی مجتمع بندری انزلی با حضور مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بهره‌برداری رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از فارس از بندرانزلی، سیلوی ۴۵ هزارتنی مجتمع بندری انزلی که توسط شرکت کشتیرانی دریای خزر ساخته شد که با بهره‌برداری از این سیلو ظرفیت ذخیره سالانه غلات در گیلان به 365 هزار تن رسید. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره‌بردای از سیلوی 45 هزار تنی در مجتمع بندرانزلی با بیان اینکه تحریم آمریکا علیه ملت ایران یک فرصت برای انقلاب است اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه سعی دارند فقط نکات منفی نظام را به مردم معرفی کنند. محمد سعیدی با اشاره به اینکه کشور قبل از انقلاب در بحث فناوری‌های روز مثل پزشکی، کشتیرانی، هسته‌ای و نظامی کاملاً وابسته به دیگر کشورها بود خاطرنشان کرد: طوری که برای انجام ساده‌ترین عمل باید به دیگر کشورها می‌رفتیم ولی با پیروزی شکوهمند انقلاب کشور به یک خودکفایی رسیده به‌طوری 98 درصد جراحی و تشخیص‌های پزشکی در داخل کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره جایگاه ایران در حوزه نانوتکنولوژی گفت: در حوزه مسائل نانوتکنولوژی هیچ کشوری به دیگر کشورها کمک نمی‌کند ولی اکنون با اعتماد به جوانان و دانشمندان توانستیم در این حوزه رتبه 12 دنیا را داشته باشیم. وی با بیان اینکه اگر کشوری می‌خواهد همیشه دارای اقتدار و امنیت باشد باید در مسئله نظامی بسیار قدرت‌اند عمل کند خاطرنشان کرد: درگذشته و در دوران قبل از انقلاب همه سلاح‌های نظامی ایران از کشور وارد می‌شد و حتی در کشور توانایی تعمیر آن را نداشتیم ولی اکنون به جایگاهی در این حوزه رسیدیم که اکنون قدرت اول نظامی را منطقه بوده و بسیاری از سلاح‌های توسط دانشجویان ما طراحی می‌شود. سعیدی پیشرفت در حوزه انرژی هسته‌ای را برای کشور بسیار مهم عنوان کرد و افزود: استکبار می‌داند که انرژی هسته‌ای برای ماندگاری انقلاب بسیار مهم است و با آگاهی از این مسئله باعث نگرانی امریکا شده و می‌خواهند به طریقی شده کشورها تحت‌فشار قرار دهیم. وی با اذعان به اینکه اگر مردم دستاوردهای بسیار انقلاب را بشناسند به انقلاب امیدوار خواهند شد بیان کرد: رسانه‌های بیگانه متأسفانه فقط نکات منفی انقلاب را به مردم معرفی و از خدمات این نظام در این چهل سال سخنی نمی‌گوید چون می‌دانند که اگر مردم و جوانان دستاوردهای این چهل سال را بشناسند به انقلاب امیدوار خواهند ماند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر نقش مهم مردم در ماندگاری انقلاب در این چهل سال گفت: مردمان بسیار کم‌توقع بوده و در عرصه‌های مختلف علیرغم فشارهای اقتصادی زیاد حضوری فعال داشته و پای عهد خود با شهدا ماندند لذا مسؤولان باید خود را خدمت‌گزار مردم بدانند. وی با بیان اینکه جوانان باید اگر جوانان بدانند که برای جامعه مفید خواهند بود به دیگر کشورها مهاجرت نمی‌کنند تصریح کرد: مشکل عمده جامعه و جوانان ما مشکل بیکاری بوده و جوان تحصیل‌کرده کشور خود را برای کشور مفید ندانسته و کارایی لازم را نداشته زیرا شرایطی را برای او فراهم نکردیم که توانایی خود را نشان دهد به همین دلیل مجبور به مهاجرت به دیگر کشورها می‌شود. سعیدی لازمه حل مشکل بیکاری در جامعه را ایجاد اشتغال توسط مسؤولان عنوان کرد و افزود: مسؤولان باید با تلاش شبانه‌روزی خود به فکر ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده برای جامعه باشند زیرا با دارای جوانان با ظرفیت بسیار بالایی هستیم که باید به آن توجه جدی شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از عدم تکمیل شبکه ریلی تهران به آستارا اظهار کرد: ما در کشور به دلیل وجود نقطه جغرافیایی مناسب دارای ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ ترانزیت هستیم که متأسفانه فقط 10 درصد آن را استفاده می‌کنیم که دلیل آن را کوتاهی در تکمیل شبکه ریلی تهران به آستارا است و تا زمانی این شبکه ریلی تکمیل نشود وضعیت تغییری نمی‌کند. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اذعان به اینکه تکمیل شبکه ریلی می‌تواند باعث ایجاد اشتغال در استان شود تصریح کرد: مسؤولان باید با تلاش شبانه‌روزی خود در تکمیل شبکه ریلی تهران به آستارا تلاش کرده و از سازمان برنامه بودجه کشور اعتبار لازم را بگیرند زیرا با تکمیل این شبکه ریلی می‌توان باعث ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصاد در استان شویم.



  کد خبر : 6294
 
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۳۴:۲۷