باشگاه خبری فراساحل : نسبت به صید ماهی «ترال کف» به شیلات تذکر داده‌ایم (محیط زیست)

باشگاه خبری فراساحل: معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور، با انتقاد از صید ترال کف در دریا گفت: به شیلات این موضوع را تذکر داده ایم؛ صید ترال کف در دنیا منسوخ شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل پروین فرشچی عصر امروز در جریان سفر به هرمزگان در نشست خبری اظهار داشت: در برخی نقاط ساحلی بندرعباس نمی‌توانیم پرچم آبی را که نماد عاری از آلودگی است، نصب کنیم. وی افزود: برای تمام امور نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم و باید از حضور بخش خصوصی حمایت کرد. معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور  تصریح کرد: در تصفیه‌خانه بندرعباس، بازسازی به‌ صورت فاز به فاز انجام می‌شود و نمی‌توان مانند سایر کشورها، این تصفیه‌خانه را به‌طور کامل تعطیل کنیم و تصفیه‌خانه جدید بسازیم. فرشچی بیان کرد: منابع آلودگی دریا و ساحل فقط با پساب فاضلاب آلوده نمی‌شود و آب‌شیرین‌کن‌ها، وصنایع نیز در این آلودگی نقش دارند و منجر به شکوفایی جلبکی در منطقه ساحلی می‌شوند. وی گفت: وزارت کشور، وزارت بهداشت و محیط زیست تفاهم‌نامه ای امضا کردند که پرچم آبی را در سواحل عاری از آلودگی نصب کنند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور، با انتقاد از صید ترال کف در دریا گفت: به شیلات این موضوع را تذکر داده‌ایم که صید ترال کف در دنیا منسوخ شده است. معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: تملک برخی از سواحل توسط برخی نهادهای دولتی تصرف می‌شود. وی با بیان اینکه سایت‌های پرورش میگو پیوست زیست محیطی دارند، اظهار داشت: پس از اخذ مجوز، باید بازرسی مداوم صورت بگیرد و اگر باید پلمپ شود، اعلام می‌کنند منجر به بیکاری می‌شود و فرصت دهید تا مشکلات برطرف شود. فرشچی گفت: آمایش سرزمین از سال‌ها قبل در هرمزگان آغاز شده، اما عملیاتی نشده است. معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور افزود: ۶۵ درصد از  توسعه کشور در استان‌های ساحلی تمرکز دارد. وی همچنین در خصوص مسئله ایجاد گارد ساحلی گفت: استان هرمزگان، استان پایلوت برای ایجاد گارد ساحلی است.

فرشچی گفت: به غیر از فاضلاب، گنداب‌ها و مانداب‌ها در سطح شهر عامل بوی تعفن در برخی مناطق شهری است. معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور گفت: نهادهای مختلف و مردم باید مطالبه حفظ محیط‌زیست را داشته باشند. وی مطالعه طرح جامع حفظ محیط‌زیست هرمزگان، اجرای طرح گارد ساحلی، آمایش و پهنه‌بندی استان و پرچم‌گذاری در ساحل را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری باید همکاری برای نصب پرچم داشته باشد.



  کد خبر : 6286
 
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۲۶:۳۰