باشگاه خبری فراساحل : سایت‌های پرورش میگو پیوست زیست‌محیطی دارند (محیط زیست)

باشگاه خبری فراساحل: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سایت‌های پرورش میگو پیوست زیست محیطی دارند، اظهارکرد: پس از اخذ مجوز باید بازرسی مداوم صورت بگیرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از  ایسنا، پروین فرشچی در نشست خبری در بندرعباس افزود: هنگامی که به سایت‌های متخلف پرورش میگو اعلام می‌شود که باید پلمب شوند، آنان اعلام می‌کنند که در صورت پلمب تعداد زیادی بیکار می‌شوند و از ما درخواست فرصت برای رفع مشکلات می‌کنند. معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برای تمام امور نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم و باید از حضور این بخش حمایت کرد. وی با بیان اینکه در برخی نقاط ساحلی بندرعباس نمی‌توانیم پرچم آبی را که نماد عاری از آلودگی است، نصب کنیم، خاطرنشان کرد: در تصفیه‌خانه بندرعباس، بازسازی به‌صورت فاز به فاز انجام می‌شود و نمی‌توان مانند سایر کشورها این تصفیه‌خانه را به‌طور کامل تعطیل کنیم و تصفیه‌خانه جدید بسازیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: منابع آلودگی دریا و ساحل فقط با پساب فاضلاب آلوده نمی‌شود و آب‌شیرین‌کن‌ها و صنایع نیز در این آلودگی نقش دارند و منجر به شکوفایی جلبکی در منطقه ساحلی می‌شوند. فرشچی افزود: وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که پرچم آبی را در سواحل عاری از آلودگی نصب کنند. وی با اشاره به اینکه آمایش سرزمینی از سال‌ها قبل در هرمزگان آغاز شده اما عملیاتی نشده است، گفت: ۶۵ درصد از توسعه کشور در استان‌های ساحلی تمرکز دارد و استان هرمزگان، استان پایلوت برای ایجاد گارد ساحلی است. معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به غیر از فاضلاب، گنداب‌ها و مانداب‌ها در سطح شهر عامل بوی تعفن در برخی مناطق شهری است.

وی با تأکید بر اینکه نهادهای مختلف و مردم باید مطالبه حفظ محیط زیست داشته باشند، مطالعه طرح جامع حفظ محیط زیست هرمزگان، اجرای طرح گارد ساحلی، آمایش و پهنه‌بندی استان و پرچم‌گذاری در ساحل را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای نصب پرچم همکاری داشته باشد. معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت صید ترال کف در دریا، با اشاره به اینکه به شیلات این موضوع را تذکر داده‌ایم که صید ترال کف در دنیا منسوخ شده است، اضافه کرد: تملک برخی از سواحل توسط برخی نهادهای دولتی تصرف می‌شود.



  کد خبر : 6279
 
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۱۱:۲۸