باشگاه خبری فراساحل : بهره‌گیری از فناوری نانو در محیط‌زیست دریایی (محیط زیست)

باشگاه خبری فراساحل: نمایش تازه‌های فناوری نانو در راستای حفاظت از محیط‌زیست دریایی در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست استان تهران به نمایش گذاشته شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور اداره کل محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست تهران گفت: در نمایشگاه امسال در غرفه سیستان و بلوچستان تازه‌های فناوری نانو در خصوص محیط‌زیست دریایی به نمایش گذاشته شد. محمد رضا علی مرادی اظهار داشت: با استفاده از فناوری نانو می‌توان صفحاتی برای رشد مرجان‌ها به جای بتن ساخت که کمترین آسیب زیست‌محیطی را در هنگام جابه‌جایی مرجان‌ها و یا در مواقع تکثیر آنها به همراه خواهد داشت. علی مرادی اذعان داشت: همچنین می‌توان با استفاده از تکنولوژی نانو اقدام به ساخت صخره‌های مصنوعی برای زیست مرجان‌ها کرد.

وی یادآور شد: از تکنولوژی نانو می‌توان در بسیاری از موارد دیگر زیست‌محیطی بدون ایجاد هیچ‌گونه آلودگی و تخریب بهره برد. علی مرادی در ادامه سخنان خود به انجام پایش‌های زیست‌محیطی در طول سواحل چابهار و کنارک اشاره کرد و گفت: طی پایش صورت گرفته هیچ‌گونه آلودگی ویروسی در این سواحل دیده نشد. وی با اشاره به اینکه به منظور انجام این پروژه 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شد، خاطرنشان کرد: این پایش در هفت سایت رسمی و غیررسمی شنا صورت گرفت. رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پایش زیست‌محیطی سواحل یک پروژه ادامه‌دار است. وی با بیان اینکه این طرح در تمام استان‌های ساحلی انجام می‌شود گفت: در نتیجه این پایش‌ها در سواحل شمالی کشور موارد متعددی از آلودگی‌های ویروسی مشاهده شده است حال اینکه سواحل سیستان عاری از آلودگی‌های ویروسی هستند.

علی مرادی اظهار داشت: این امر موضوع خوبی برای تبلیغات در راستای ترغیب گردشگران برای سفر به سواحل چابهار خواهد بود. وی همچنین به پایش لاک‌پشت‌های سبز اشاره کرد و گفت: امسال طرح حفاظت از لاک‌پشت‌های سبز صورت گرفت و امیدوایم سال آینده نیز این طرح اجرا شود. به گفته این مقام مسئول در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان، هم‌اکنون لاک‌پشت‌های سبز برای جفت‌گذاری وارد سواحل استان می‌شوند. وی تاکید کرد: هر ساله از اردیبهشت ماه لاک‌پشت‌های سبز برای تخم‌گذاری وارد سواحل ماسه‌ای استان سیستان و بلوچستان می‌شوند.



  کد خبر : 595
 
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۲۹:۳۹