باشگاه خبری فراساحل: امکان ارائه پایدار خدمات مورد تعهد به کارفرمایان و کاربران شرکت ملی حفاری بدون نیاز به اینترنت با توجه به استقرار سامانه ارتباطی جدید ماهوارهای و افزایش قابلیتهای مدیریت پهنای باند، فراهم شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شرکت ملی حفاری، در پی انتشار مطلبی در یکی از سایتهای خبری مبنی بر قطع اینترنت دستگاههای حفاری این شرکت بهمنظور صرفهجویی اعلام کرد: قرارداد سالانه خرید پهنای باند اینترنت این شرکت در سطح ستاد و دکلهای حفاری بهطور یکپارچه و با حجم نامحدود است و مبلغ خرید دوسالانه آن از سطح معاملات متوسط نیز بسیار کمتر است، بنابراین کاهش حجم خرید اینترنت نه تاثیر قابل توجه بر صرفهجوییهای مالی این شرکت دارد و نه در دستورکار بخش فنی است. براساس اعلام شرکت ملی حفاری، با توجه به ماهیت کار و گستره عملیاتی شرکت در کل مناطق نفتخیز کشور، مدیریت فاوای این شرکت از طریق استقرار سامانه VSAT با فناوری روزآمد شده، نسبت به توسعه پهنای باند شبکه داخلی و افزایش کیفیت مکالمات و ارتباطات نیز اقدام کرده است، اما به هر حال، اصلاح و پایدارسازی شبکه با در نظر گرفتن اصل جداسازی بسترهای شبکه اینترنت و اینترانت و حفظ تعهدهای قراردادی نسبت به کارفرمایان، همواره جزئی از برنامههای فنی حوزه فاوای شرکت ملی حفاری است.
کد خبر : 5803