باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت لویدز گفت: اعمال مجدد تحریمها به این معنی است که بیمه گران «احتمالا» نتوانند از طریق پلتفروم لویدز، فرآیند فعالیتهای تجاری با ایران را انجام دهند چراکه بخشی از آن سال گذشته به تملک شرکت آمریکایی DXC درآمده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، تحریمهای جدید آمریکا احتمالا مانع میشود تا شرکتهای بیمه ای ایران از پلتفورم آی تی شرکت بیمه لویدز استفاده کنند و ارائه خدمات بیمه ای برای این کشور از سوی بیمه گران اروپایی را با دشواری هایی مواجه میسازد. با اعمال مجدد تحریمها علیه ایران، شرکتهای اروپایی ارائه دهنده بیمه، بیمه اتکایی، دلالان و شرکتهای کشتیرانی مبادلات تجاری با ایران را کاهش داده اند. شرکت لویدز مستقر در لندن و دیگر شرکتهای اروپایی پس از توافق هسته ای و برداشته شدن تحریمها از ژانویه 2016، پوشش اعتباری دریایی، انرژی و تجاری برای ایران تامین کردند. برداشته شدن تحریمهای ثانویه بدان معناست که شرکتهای اروپایی میتوانند بدون جریمه شدن از سوی آمریکا با ایران تجارت کنند. همچنین شعبات خارجی شرکتهای آمریکایی اجازه مییابند تا با ایران تجارت کنند. مدیرعامل شرکت لویدز گفت: اعمال مجدد تحریمها به این معنی است که بیمه گران «احتمالا» نتوانند از طریق پلتفروم لویدز، فرآیند فعالیتهای تجاری با ایران را انجام دهند چراکه بخشی از آن سال گذشته به تملک شرکت آمریکایی DXC درآمده است.
بروس کارنیج براون افزود: شما میتوانید این کار را از طریق لویدز و دیگر سازوکارهای تسویه خارج از DXC انجام دهید اما از این طریق بسیار پیچیده و بسیار گران است. این مقام مسئول در لویدز گفت: این شرکت به سندیکاهای بیمه توصیه کرده است که پیش از مشارکت در فعالیتهای مرتبط با ایران، توصیههای قانونی را مد نظر قرار دهند تا ریسک مواجه با تحریم را برای خود ارزیابی وتخفیف دهند. دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ماه گذشته، مجوزهایی که اجازه میداد شعبات خارجی شرکتهای آمریکایی با ایران تجارت کنند را باطل کرد. اقتصاد ایران بسیار به صنعت نفت وابسته است و واشنگتن میخواهد تا با تحریمها این صنعت را از کار بیندازد، صنعتی که به بیمه دریایی برای ضمانت تجارت دریایی هم برای صادرات و هم برای واردات نیاز دارد. اندرو باردات، مدیر ارشد اجرایی گروه بین المللی پی اند آی گفت: بازگشت تحریمها بر اپراتورهای بنادر ایران میتواند «عملا فراخوان کشتیها و استفاده از بنادر ایران را غیرممکن سازد.» گروه بین المللی پی اند آی یک اتحادیه از بیمه گران کشتی است که 90 درصد ناوگان دریایی جهان را برای ادعاهای خسارت آلودگی و صدمات انسانی پشتیبانی میکند.
کد خبر : 5617