باشگاه خبری فراساحل: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس با اشاره به استقرار نشدن خطوط منظم کشتیرانی در این استان به عنوان یکی از نارساییها در صنعت حملونقل دریایی، اظهار کرد: این مهم موجب شده تا ضرروت اتصال و استقرار خطوط کشتیرانی بیش از گذشته احساس شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایسنا، یدالله رحمانی چهارشنبه 20 تیر در همایش استفاده از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی در توسعه تجارت فارس، بیان کرد: سیستم حملونقل از مهمترین عوامل در کاهش قیمت تمام شده تولید کالاهایی است که میتوانند در عرصه ملی و بینالمللی با بازارهای مختلف رقابت کند. وی با تصریح بر اینکه 90 درصد از حمل کالاها در دنیا از طریق کشتی و راه دریایی انجام میشود، افزود: استان فارس به عنوان یک قطب تجاری در جنوب کشور محسوب میشود و از طرفی دیگر تامین کننده 10 درصد از محصولات کشاورزی کشور است، از این رو نیاز به سیستم حملونقل حامع برای صادرات محصولات خود را دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس با بیان اینکه این استان در بحث شیلات در بین استانهای ساحلی جایگاه ششم دارد، گفت: در صادرات غیرنفتی و در تولیدات پتروشمی و سیمان در رتبه بسیار خوبی قرار داریم. رحمانی همچنین چشمانداز صادارت غیرنفتی استان فارس در سال 97 را 2 میلیارد دلار عنوان و اضافه کرد: در کنار این پتانسیلها، فارس در ناوگان جادهای با 56 هزار کامیون در سیستم حملونقل جادهای کشور در شمار رتبههای نخست قرار دارد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس ، عدم دسترسی به تشریفات حملونقل دریایی را از مشکلات این استان در صنعت حملونقل دریایی نام برد و خاطرنشان کرد: به همین دلیل نتوانستهایم در تجارت بینالملل نقش آفرینی کاملی داشته باشیم. رحمانی همچنین با اشاره به راهاندازی نخستین دفتر کشتیراتی جمهوری اسلامی در استان فارس، ابراز امیداوری کرد که این مهم موجب برد برای هم استان و هم نهاد شود و ادامه داد: به دلیل همجواری استان فارس با استانهای کرمان، یزد، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر باید این رابطه به گونهای تعریف شود که شاهد سرویسدهی خوبی باشیم.
کد خبر : 5593