باشگاه خبری فراساحل: شرکت کشتیرانی Scorpio Tankers، شرکت حمل فرآوردههای نفتی مستقر در موناکو، اعلام کرد که قصد دارد با مصرف سوختهای استاندارد، ضوابط سوختی سازمان بین المللی دریانوردی را در مورد کاهش آلایندگی کشتیها رعایت کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل تمامی کشتیهایی که خارج از مناطق کنترل آلایندگی (ECAs) سولفور در رفت و آمد هستند ملزم به استفاده از سوختهایی با مقدار سولفور 0.5 درصد هستند. هم اکنون این میزان 3.5 درصد است. کشتیرانی Scorpio با وجود اینکه به ارزیابی اسکرابرها ادامه میدهد اما اعلام کرده است که "توجیه ضروری برای نصب آنها وجود ندارد." نصب هر واحد اسکرابر با توجه به اندازه کشتی میتواند تا 5 میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد و این کار به نظر میرسد در کشتیهای بزرگتر به صرفهتر باشد. اما در کشتیهای کوچکتر حتی جای کافی برای نصب هم ممکن است وجود نداشته باشد.
اسکورپیو اعلام کرد که تصمیم گیری در مورد عدم نصب اسکرابرها به عواملی چند مثل مقررات، مخاطرات فن آوری، قیمت گذاری و تامین بستگی دارد. این شرکت اعلام کرد: "تقاضا و بهینهسازی مصرف سوخت به کشتیهای حمل فرآوردههای نفتی بیشتر مربوط میشود تا پاسخ بله یا خیر به نصب اسکرابرها." اسکورپیور پیشبینی کرده است که با افزایش تقاضا برای سوختهای LSFO از آغاز سال 2020 میلادی تقاضا برای کشتیهای حمل فرآوردههای نفتی نیز بیشتر شود. بخشی از این موج جدید مربوط میشود به سرمایهگذاری اندک بر روی اسکرابرها در مقیاس جهانی و اینکه شرکتها منتظرند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد. علاوه بر این، در دسترس بودن اسکرابرها و سرعت نصب آنها نمیتواند تا سال 2020 میلادی یک چهارم ناوگان جهانی را هم پوشش دهد. اسکورپیو اعلام کرد: "اگر 75 درصد از نیازهای سوختی جهان از طریق دریا حمل شود، حمل فرآوردههای نفتی از طریق دریا 1.9 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت."
کد خبر : 5466