باشگاه خبری فراساحل : افزایش 55 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار (بنادر و سواحل)

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش 55 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، ‌بهروز آقایی افزود: در ماه‌های اخیر کالاهای وارداتی بالغ بر72  درصد رشد داشته است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، حجم کل کالاهای ترانزیت شده طی چند ماه اخیر را ۳۶۰۰ کانتینر اعلام کرد. وی همچنین گفت: در راستای  توافقنامه سه جانبه هند، ایران و افغانستان و سفر رییس جمهور به کشور هندوستان در این هفته بعد از ورود پنجمین کشتی حامل گندم ترانزیتی هند به افغانستان شب گذشته ششمین کشتی از این گندم در 600 کانتینر به اسکله شماره 5 طرح توسعه بندر شهید بهشتی پهلو داد شد. وی اظهار کرد: با پهلوگیری این کشتی تاکنون تعداد 3600 دستگاه کانتینر گندم ترانزیتی وارد بندر چابهار شده و تعداد بیش از 2500 دستگاه کانتینر از این محموله  به کشور افغانستان ارسال شده است.

به گفته وی، طی مدت یاد شده ترانزیت از طریق این بندر‌ ۱۰۰ درصد افزایش یافت. وی با اشاره به اینکه، اقدامات چشمگیری طی چند سال اخیر در جهت توسعه و رشد بندر چابهار صورت گرفته و این اقدامات تغییرات مثبتی در روابط این بندر با کشورهای همسایه داشته است، افزود: تلاش برای تبدیل بندر چابهار به یک بندر ترانشیپی و ارایه خدمات ترانشیپ و حمل فیدری به سایر بنادر منطقه اولویت اصلی این سازمان است. آقایی خاطرنشان کرد: از اقدامات ما در بندر چابهار برای ترانزیت و ترانشیپ کالا تسهیل قوانین و مقررات ورود کالاهای ترانزیتی کشاورزی و نباتی با هدف سرعت و کاهش هزینه‌های حمل از طریق کشور با اهتمام به صیانت از منابع کشاورزی و باغی کشور با توجه به بازار صادرات و واردات کالای کشاورزی بوده، همچنین تلاش برای تقویت بخش خصوصی حمل و نقل زمینی و حذف موانع اداری در استفاده از ناوگان داخلی و خارجی است.

وی گفت: بندر چابهار با داشتن مزایا و ظرفیت‌های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد و این بندر اقیانوسی به عنوان پل دسترسی به کشور‌های آسیای میانه مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار گرفته است. وی در همین رابطه اضافه کرد: در صدد هستیم که با ایجاد مشوق‌های لازم به خطوط کشتیرانی با دایر کردن خط کشتیرانی به مقصد بندر چابهار باعث کاهش هزینه‌های حمل دریایی و کاهش قیمت تمام شده ترانزیت از طریق بندر چابهار شویم.



  کد خبر : 5147
 
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۹:۵۲