باشگاه خبری فراساحل: موسسه کارگزاری کشتی Charles R. Weber امریکا هفته گذشته گزارش داد که رعایت سفت و سخت برنامه کاهش تولید نفت از سوی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چشمانداز کشتیرانیهایی مانند فرانتلاین، یوروناو، و Gener8 را بهبود میدهد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رویترز، دلیل این امر آن است که ادامه برنامه کاهش تولید نفت اوپک موجب افزایش تقاضا در مسیر آمریکا-آسیا میشود، مسیری که پیش از این تقاضای کمی داشت، و این امکان را به کشتیهای نفتکش میدهد که در مسیر برگشت به آمریکا نیز محمولههایی را به این کشور حمل کنند. جورج لوس، مدیر تحقیقات نفتکش در موسسه Charles R. Weber، گفت: "تاثیر افزایش تقاضا در آسیا خود را در قالب بالا رفتن شدید درآمد کشتیهای نفتکش نشان نمیدهد، حداقل در دو فصل آینده، چراکه هنوز با مشکل مازاد ظرفیت این کشتیها در بازار مواجه هستیم."
وی افزود: "اما در اواسط سال 2018 و اوایل سال 2019 میلادی این مسئله میتواند نهایتا تاثیر مطلوبی بر روی نرخ اجاره کشتیهای نفتکش غولپیکر (VLCC) بگذارد." هم اکنون چین روزانه 115 هزار بشکه نفت از آمریکا وارد میکند، این در حالیست که چینیها در فاصله ماههای ژانویه تا آگوست امسال در مجموع یک میلیون بشکه نفت از آمریکا وارد کرده بودند. در همین حال، خبرگزاری رویترز خبر داد که نرخ حمل نفت آمریکا از خلیج مکزیک به سنگاپور از ماه آگوست 2017 به بعد بیش از 50 درصد افزایش داشته است و اکنون به 15 دلار و 54 سنت برای هر تن رسیده است. نرخ حمل محمولههای نفتی خاورمیانه به مقاصد آسیایی نیز نزدیک به 48 درصد در این مدت افزایش داشته است. در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است که حجم محمولههای نفتی آمریکا به آسیا در ماه سپتامبر امسال 3 برابر شد و به 5 میلیون بشکه رسید. برایان گالاگر، سخنگوی شرکت کشتیرانی یوروناو، اعلام کرد: "با ادامه روند افزایش صادرات نفت آمریکا به مقاصد آسیایی، از نیمه دوم سال 2018 به بعد شاهد تاثیر مثبتی بر فضای کسب و کار خود خواهیم بود.
کد خبر : 4793