باشگاه خبری فراساحل : لزوم تعامل دانشگاه‌های استان بوشهر و صنعت نفت (صنعت و دانشگاه)

باشگاه خبری فراساحل: رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بر لزوم تعامل دانشگاه‌های استان بوشهر و صنعت نفت تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، عبدالمجید مصلح در آیین انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه علمی با پارس‌جنوبی با بیان اینکه توسعه مراکز علمی و دانشگاهی مورد توجه مدیران استان است گفت: کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی باید در دستور کار قرار گیرد و نباید در این راستا کم‌کاری شود. وی ضمن ابراز خرسندی از گشودن راهی نو در فرایند تعامل دانشگاه و صنعت و با بیان اینکه امیدواریم این تفاهمنامه چهارجانبه نقشه راه همکاری‌های فی‌مابین باشد بر لزوم تعامل دانشگاه‌های استان بوشهر و صنعت نفت تاکید کرد و خواستار تقویت مراکز علمی شد. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه همکاری راهبردی چند جانبه آموزشی، پژوهشی، فناوری و خدماتی در قالب کریدور علم و فناوری استان بوشهر است.

مهدی یوسفی با اشاره به نهادهای علمی و مراکز آموزشی امضاکننده این تفاهم‌نامه ادامه داد: این تفاهم‌نامه چهارجانبه میان دانشگاه خلیج‌فارس، پارک علم و فناوری استان بوشهر، بنیاد نخبگان استان بوشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امضا شده است. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه بر ضرورت همکاری دانشگاه با صنعت نفت تاکید کرد و افزود: به برکت اعمال سیاست‌های توسعه گرایانه دولت تدبیر و امید بار مسئولیت توسعه علمی استان در دانشگاه، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان بر دوش افراد شایسته و علاقه‌مندی قرار گرفته که همواره دغدغه ارتباط موثر دانشگاه و صنعت را داشته‌اند.

در ادامه این نشست دکتر حبیب رستمی رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس ضمن خیر مقدم و ارائه گزارشی از پارک علم و فناوری گفتند: پارک علم و فناوری در حوزه‌های تخصصی نفت و دریا بسیار فعال است. ایشان خاطر نشان کردند: تنها آزمایشگاه معتمد محیط‌زیست در حوزه‌های آب، خاک و هوا در این مجموعه قرار دارد و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس آمادگی خود را در زمینه قراردادهای زیست محیطی آمادگی اعلام می‌کند. در ادامه دکتر رضا آذین رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفتند: بسیار خرسندم که مثلث علمی استان را در راه تعامل سازنده با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می‌بینیم. دکتر آذین افزودند: طرح‌ها و ایده‌های بسیاری تاکنون بیان شده است ولی این طرح‌ها و ایده‌ها باید به سوی اجرایی شدن برود. دکتر آذین ادامه دادند: امیدواریم تفاهم‌نامه‌ای که به امضا می‌رسد نقشه راه همکاری‌های فی‌مابین باشد.



  کد خبر : 477
 
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۲۴:۲۸