باشگاه خبری فراساحل: ورود نسل نوین کشتیهای پیشرفته که از تعداد بسیار کمتری خدمه بهره میگیرند میتواند شغل دریانوردی را متحول کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل اتحادیه دریانوردان Nautilus International اعلام کرد که ورود نسل نوین کشتیهای پیشرفته که از تعداد بسیار کمتری خدمه بهره میگیرند میتواند شغل دریانوردی را متحول کند. مایک بارنت، استاد دانشگاه ساوتهمپتون، اظهار کرد: "دریانوردانی که بر روی این کشتیها به کار گرفته میشوند، تعدادشان کمتر خواهد بود اما در عین حال آموزشهای بیشتری میبینند و مهارتهای بیشتری دارند." بارنت افزود: "مرز سنتی میان کارکنان عرشه و موتورخانه از میان خواهد رفت و سئوال بزرگی که بوجود میآید این است که این تحولات چگونه بر زندگی اجتماعی خدمه کشتیها تاثیر خواهد گذاشت؟" علاوه بر این، چالشهایی برای سلامت جسمی و روحی تعداد کمتر خدمه در مدت طولانی کار بر روی عرشه دیده میشود و "اگر از نظارت بر شرایط در مورد ماشینها صحبت میکنیم، میتوانیم همین نظارت را بر خدمه همه پیاده کنیم، به این شکل که حسگرها بتوانند دادههای متغیرهای فیزیکی و روحی را ثبت و ارسال کنند."
دیوید آپلتون، مسئول فنی Nautilus International، اعلام کرد خیلی سخت است که منطق مالی کشتیهای خودران را درک کرد به خصوص هنگامیکه هزینه نیروی انسانی در آنها بسیار پائین است. وی ادامه داد که صنعت کشتیرانی باید از صنعت هوانوردی که توانست با استفاده از سامانههای خودکار ایمنی خود را افزایش دهد، بیاموزد. آپلتون همچنین اظهار کرد که باید از ریسکهای اجرای آن سامانهها نیز آموخت همانند کاهش مهارت در نتیجه خودکار سازی، اثرات خرابی سامانهها، کاهش آگاهی موقعیتی و ... گرانتهانتر، مسئول قراردادهای BIMCO، افزود: "بسیاری از کنوانسیونهای بین المللی مناسب مفهوم خودکارسازی نیستند. و تطابق کنوانسیونهایی مانند سولاس و STCW با مفاهیم جدید ممکن است یک دهه زمان نیاز داشته باشد."
کد خبر : 4580