باشگاه خبری فراساحل : ماکروسافت هم نفتی می‌شود! (معرفی شرکت‌)

باشگاه خبری فراساحل: شرکت مایکروسافت همکاری خود با شرکت هالیبرتون در زمینه یادگیری ماشین، واقعیت افزوده و تکنولوژی اینترنت اشیا در صنعت نفت و گاز را اعلام کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل همکاری دو شرکت مایکروسافت و هالیبرتون نشان دهنده این است که مایکروسافت استراتژی بلند مدت شرکت خود را از تجارت PC‌ها به سمت تکنولوژی‌های جدید تغییر داده است. تکنولوژی‌های یادگیری ماشین، واقعیت افزوده و اینترنت اشیا به شرکت‌ها کمک می‌کند بجای اینکه فقط اطلاعات را ذخیره کنند، از آنها استفاده کنند که به شرکت مایکروسافت یک مزیت در رقابت با سایر رقبا در بازار میدهد. ‌هالیبرتون بر روی ارائه راه‌حل‌های هوشمند ابری متمرکز شده است تا در نسل بعدی اکتشاف و تولید کارآمد نفت و گاز اثرگذار باشد.

توانایی استفاده از تکنولوژی‌های Hyperscale ،Hybrid و پلت‌فرم جهانی Cloud در Azure بعنوان بخش خدمات رایانش ابری (Cloud Computing) شرکت مایکروسافت، امکان افزایش زنجیره ارزش برای مشتریان مشترک این دو شرکت را بوجود می‌آورد. حوزه همکاری این دو شرکت شامل استفاده از این تکنولوژی‌ها به‌منظور پی بردن به خواص مخزن، مدل‌سازی و شبیه‌سازی، ایجاد برنامه‌های کاربردی تعاملی و دیجیتالی‌سازی دارایی‌های E&P است. در قدم اول این همکاری شرکت هالیبرتون دسترسی DecisionSpace® را در Azure ایجاد کرده است که امکان جریان داده real-time را از دستگاه‌های اینترنت اشیا در میادین نفتی و توانایی استفاده از مدل‌های deep-learning (یادگیری عمیق) برای بهینه سازی حفاری و تولید به‌منظور کاهش هزینه‌ها برای مشتریان فراهم شود.

با استفاده از DecisionSpace® در Azure، محاسبات بزرگ و الگوریتم‌های قابل پیشی‌بینی یادگیری عمیق به بهینه سازی دارایی‌های میدان، فعال کردن نسل بعدی اکتشاف و مدلهای deep-earth با استفاده از نرم‌افزار برای برطرف کردن گپ‌های موجود در sensor data کمک خواهد کرد در حالی که تعداد مراحل و زمان لازم برای ارائه مدل‌ها نیز کاهش می‌یابد. این توافق درواقع بین یک لیدر جهانی در حوزه Cloud و تحول دیجیتال و یک لیدر جهانی در حوزه اکتشاف و تولید (E&P)، نرم افزار و خدمات است. هالیبرتونجلودار تحول دیجیتال در صنعت اکتشاف و تولید است. از این توافق می‌توان بعنوان اولین قدم‌ها برای تحول دیجیتالی در صنعت نفت و گاز یاد کرد و از لحاظ استراتژیک بسیار مهم است. بخش Azure مایکروسافت ارائه‌دهنده Public Cloud به شرکت هالیبرتون برای iEnergy® خواهد شد و شرکت هالیبرتون نخستین شرکت اکتشاف و تولید صنعت نفت و گاز خواهد بود که با این تکنولوژی، میدان نفتی را به دفتر وصل می‌کند.



  کد خبر : 4334
 
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۳:۵۹