باشگاه خبری فراساحل: اداره بندر و دریانوردی سنگاپور (MPA) از برگزاریِ اولین سمینار با عنوان «چالش هوشمندسازی بندر 2017 (SPC 2017)" خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به دنبال برنامۀ هوشمندسازی در سالهای 2014 و 15 میلادی، ادارۀ بندر سنگاپور با گردهم آوردن افراد دریایی و شاخص برای توسعۀ راه حلهای فناورانه با هدف افزایش تولید و پایداری در بندر در نخستین سمینار "چالشهای هوشمندسازی بندر 2017" سنگاپور این چالش را به عنوان بخشی از تلاش گستردۀ بندر با هدف توسعۀ فناوری و حرکت به سوی تحول دیجیتالی معرفی کرد. بر اساس این گزارش چالش مذکور با حضور 10 شرکت، همکاری گسترده بین سازمانها، شرکتهای تازه تاسیس و جوامع سرمایه داری با هدف ورود تحول دیجیتالی در عرصۀ دریانوردی را به دنبال خواهد داشت.
بر همین اساس، مدیر اجرایی سازمان بندر و دریانوردی سنگاپور گفت: تحول دیجیتالی در ایجاد رقابت برای بندر سنگاپور به عنوان یکهاب دریایی نقشی کلیدی دارد. از این رو، چالش هوشمندسازی بندر 2017 فرصت بسیار مناسبی است تا ریش سفیدان و تازه واردان را با هدف تحقیق و توسعه راهبردهای IT در بخش دریانوردی گردهم آورد . افزون بر آن، این چالش با رشد روزافزون نرم افزارهای خودکار، اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات (ICT) و تحلیل دادهها گامی مثبت برای حفظ محیط زیست برمیدارد. وی ادامه داد: ما با بنادری چون روتردام نیز همکاری میکنیم و امیدواریم راه حلهایی کلیدی و کاربردی را برای حفظ زنجیرۀ ارزش بنادر به کاربندیم.
ادارۀ بندر سنگاپور در ادامه خاطرنشان کرد: ورود اینترنت اشیا (IoT) تحلیل دادهها و یادگیری ماشین موجب ساخت شناورهای هوشمندتری شده اند. این درحالی است که بازیگران اصلی عرصۀ کشتیرانی به دنبال توسعۀ راه حلهای زنجیرۀ بلاک هستند تا معاملات کشتیرانی را مدیریت و دیجیتالی کنند. این امر نیز کاهش هزینهها را تا میلیاردها دلار به همراه دارد. اما، دیجیتالی شدن به سادگی نیست و نیازمند داراییهای بهینه، آموزش منابع انسانی و راههای مدیریتی است تا به دنبال آن زیرساخت تکنولوژیهای جدید به عنوان بخشی از استراتژی عملیاتی محور بررسیها قرار گیرد. برنامۀ شش ماهۀ چالش هوشمندسازی بندر 2017، رویکرد جدیدی را با دخالت فعالان صنعت کشتیرانی و سرمایه گذاری آنان معرفی میکند که به دنبال آن امکان همکاری در جوامع سرمایه گذاری نیز بیش از پیش تقویت میشود.
بر همین اساس، ادارۀ بندر سنگاپور به هر یک از شرکتهای تازه تاسیس بودجۀ 36 هزار و 200 دلار اختصاص میدهد تا امکان توسعۀ شاخصها را فراهم آورد و امکان استفاده از آنها در عملیات تجاری تقویت شود. شرکای چالش هوشمندسازی بندر 2017، شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه، گروه دریایی Hong Lam، بندر Jurong، خط کشتیرانی NYK ژاپن، خطوط بین المللی Pacific، گروه دریانوردی سنگاپور و گروه دریایی Synergy است.
کد خبر : 3844