باشگاه خبری فراساحل : برگزاری جشنواره دانش‌آموزی جهت ترویج مسائل مرتبط با دریا (صنعت و دانشگاه)

باشگاه خبری فراساحل: دکتر سیف اعلام کرد جشنواره دانش‌آموزی با هدف ترویج مباحث صنایع دریایی با همکاری سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود. به گزارش  باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، دکتر سعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی در نشست مشترک با مسئولین بنیادهای نخبگان استانی شهرهای ساحلی، با توجه به لزوم توجه بیشتر به جایگاه دریا و صنایع مرتبط با آن در میان مردم گفت: ترویج مسائل مرتبط با دریا و افزایش آگاهی از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این صنایع در میان مردم ازجمله اهدافی است که کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری و صنایع دریایی دنبال می‌کند. وی افزود: در این میان اهمیت کارهای ترویجی در میان دانش‌آموزان و سنین پایین باعث شد تا طرح اولیه برگزاری جشنواره دانش‌آموزی در حوزه دریا با هدف ترویج مباحث این حوزه ازسوی ستاد صنایع دانش‌بنیان دریایی با همکاری نمایندگان سازمان‌های مرتبط تهیه و تدوین شود. سیف در این خصوص همکاری استان‌های ساحلی را خواستار شد و بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 10 الی 12 میلیون از جمعیت کشور را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و بنابراین عمومی‌ترین راه پررنگ شدن شناخت صنایع دریایی آشنا کردن این جامعه بزرگ آماری با این حوزه است که خود به جلب نخبگان و خانواده‌های دانش‌آموزان نیز می‌انجامد.


وی با اشاره به بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف جشنواره دانش‌آموزی گفت: قسمت اصلی این جشنواره را مسابقه تشکیل می‌دهد که با این کار آثار و دستاوردهای دانش‌آموزان از سراسر کشور به استان‌ها می‌آید و پس از فیلتر در آنجا به تهران فرستاده می‌شوند. دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی با بیان این مطلب که مسابقات در 12 رده تحصیلی متفاوت دنبال می‌شود عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است برای دوره اول که شامل سال‌های اول و دوم و سوم است مسابقات ساده‌تری در زمینه عکاسی و نقاشی برگزار شود اما در مقاطع نزدیک به فارغ‌التحصیلی این موارد کامل‌تر می‌شود. وی افزود: در کنار این مورد همایش و نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و بازدید و اردوهای علمی و گردشگری نیز درنظر گرفته شده است تا از این طریق دیدگاه لازم به دانش‌آموزان داده شود و بتوانند در دراز مدت با این حوزه آشنا شوند.


سیف ضمن اشاره به اهداف جشنواره جهت هدایت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان در حوزه دریا بیان کرد: جشنواره دانش‌آموزی محورهایی را نیز در برمی گیرد که از آن جمله به نقش دریا در تامین انرژی، تامین امنیت غذایی، حفاظت از محیط‌زیست و گردشگری می‌توان اشاره کرد. وی در ادامه ستاد برگزاری جشنواره را به لحاظ ساختاری شامل شورای راهبردی و سیاست‌گذاری،ستاد برگزاری جشنواره و دبیرخانه دانست و گفت: قرار براین است تا در آینده نزدیک معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری این شورا را برگزار کنند و طی این جلسه زمان قطعی شروع جشنواره اعلام رسمی می‌شود تا حمایت و حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط را داشته باشیم. دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی افزود: به طور عملی اعلام عمومی از بهمن ماه سال جاری صورت می‌گیرد و داوری‌ها در تابستان انجام می‌شود. همچنین مهرماه سال آینده طی 2 روز همایش متمرکز آثار دانش‌آموزان به نمایش گذاشته می‌شود و اهدای جوایز صورت می‌گیرد



  کد خبر : 360
 
جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۹:۱۵:۳۹