باشگاه خبری فراساحل : ظرفیت بنادر استان به ۱۱/۵ میلیون تن در سال افزایش یافته است (بنادر و سواحل)

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در بنادر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد در سال‌های اخیر گفت : ظرفیت این بنادر در حال حاضر به ۱۱/۵ میلیون تن در سال رسیده است. به گزارش باشگاه خبری  فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس سیاوش رضوانی با تشریح وضعیت بنادر استان مازندران در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی گفت: با زیرساخت‌های ایجاد شده در بنادر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد ظرفیت خوبی در شمال کشور ایجاد شده است. وی خاطر نشان کرد: بندر نوشهر تا قبل از انقلاب تنها ۴ پست اسکله داشته در حالی اکنون از ۱۱ پست اسکله برخوردار است و ظرفیت آن نیز از ۱ میلیون تن به۴ میلیون تن در سال رسیده است.

مهندس رضوانی افزود: در بخش احداث انبارهای سرپوشیده نیز از ۴ هزار مترمربع به ۷۰ هزار مترمربع افزایش یافته ضمن اینکه تجهیزات تخلیه و بارگیری موجود در بندر نیز تقریباً به روز شده است. وی افزود: در قبل از انقلاب کشتی‌ها با تناژ پایین وارد بندر نوشهر می‌شدند در حالی که اکنون با برخورداری از عمق ۵ متر کشتی‌هایی با ظرفیت ۶۵۰۰ تن در این بندر پهلو می‌گیرند. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه بندر نوشهر تنها بندر استان است که در پیش از انقلاب ساخته شده خاطر نشان کرد: بنادر فریدونکنار و امیرآباد پس از انقلاب ساخته شده است و ظرفیت سالانه بندر فریدونکنار با ۳ پست اسکله ۱ میلیون تن و بندر امیرآباد با دارا بودن  ۱۵ پست اسکله ۶/۵ میلیون تن است.

وی پیگیری موضوع گردشگری دریایی را  از تکالیف بنادر مازندران برشمرد و خاطر نشان کرد: در صورت مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این زمینه، اشتغالزایی خوبی در سطح مناطق ساحلی استان صورت می‌گیرد. رضوانی آزاد سازی سواحل را از دیگر اولویت‌های خود در سطح استان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری مراجع ذیربط طی ۲ سال اخیر بیش از  ۲۵ کیلومتر از سواحل استان آزاد سازی گردید و پرونده‌های زیادی نیز در این زمینه در محاکم قضایی در حال پیگیری است.



  کد خبر : 3519
 
چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۵۹:۱۷