باشگاه خبری فراساحل: اداره کشتیرانی سنگاپور (SSA) اعلام کرد که وضعیت صنعت کشتیرانی در 12 ماه گذشته بسیار بهتر شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، اسبن پولسون، رئیس SSA در حاشیه هفته دریانوردی سنگاپور در سال 2017 اظهار کرد: "با نگاه به وضعیت کشتی های فلهبر در مییابیم که هم اکنون امیدواری زیادی در این بخش هست. شاخص بالتیک (BDI) هم اکنون به نزدیک یک هزار و 200 واحد رسیده است، این در حالی است که این شاخص در ماه فوریه 2016 به کمترین مقدار تاریخ خود یعنی 290 واحد رسیده بود." وی افزود: "امیدوارم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم، مجبوریم امیدوار باشیم که سفارش کشتیهای جدید روندی متعادل داشته باشد."
در مورد بخش کشتیهای کانتینری، پولسون با بیان اینکه ورشکستگی کشتیرانی هانجین به منزله زنگ خطر بود گفت: "این اتفاق منجر به اتخاذ رویکردی جدیتر در مورد عرضه کشتیها شد که ثبات نرخ اجارهها را رقم زد." وی در مورد ادغام های بسیار زیاد کشتیرانیها در سال 2016 که تعداد آنها به پنج میرسد، اظهار کرد که همچنان شاهد ادغامهای بیشتری خواهیم بود اما سرعت آنها کمتر از آن چیزی است که در سال 2016 شاهدش بودیم. پولسون در رابطه با کشتیرانی نفتکش گفت: "شرایط بازار کشتیهای نفتکش بسیار ناپایدار است و اما و اگرهای زیادی در آن وجود دارد. در بخش عرضه شرایط تقریبا پایدار است، و کشتیهای زیادی در آینده به ناوگان افزوده می شود."
این مقام دریایی همچنین ابراز کرد: بخش فراساحلی نیز بدترین دوران خود را پشت سر گذاشته است گرچه هنوز مازاد ظرفیت سکو و شناورها پشتیبانی وجود دارد. ناوگان جهانی شناورهای پشتیبانی از اوایل دهه 2000 میلادی که برابر با 1000 فروند بود به ناگهان چهار برابر شد و به بیش از 4000 هزار فروند رسید. وی گفت: "مازاد ظرفیت بسیار بالاست و زمان زیادی لازنم است که این مازاد ظرفیت از بین برود، اما همه چیز به قیمت نفت وابسته است."
کد خبر : 3512