باشگاه خبری فراساحل : برترین بنادر کانتینری جهان در سال 2016 را بشناسید (گزارش ویژه)

باشگاه خبری فراساحل: نشریه معتبر Lloyd’s List که هر ساله برترین‎های صنعت دریانوردی را معرفی می‎کند تازه‎ترین فهرست خود از 100 بندر برتر کانتینری جهان را منتشر کرد. در این فهرست که مربوط به عملکرد بنادر در سال 2016 است همچنان بنادر شانگهای چین، سنگاپور، و شنژن چین، بدون تغییر نسبت به رتبه بندی گذشته در مقام های اول تا سوم قرار دارند. اما بندر نینگبو ژوشان طی سال گذشته موفق به یک پله صعود شد و جایگاه چهارم را از بندر هنگ کنگ ربود و بندر هنگ کنگ را به رتبه پنجم فرستاد. بنادر بوسان، گوانگژو، کینگ‎دائو، دبی، و تیانجین بدون تغییر در جایگاه ششم تا دهم این فهرست قرار دارند. نکته جالب توجه  اینکه در  بین 10 بندر برتر سال 2016 میلادی 7 بندر در چین قرار دارند، و کره جنوبی، سنگاپور و امارات نیز هرکدام یک بندر در اختیار دارند.

بندر روتردام (یازدهم)، بندر آنتورپ (چهاردهم)، هامبورگ (هیجدهم)، لس آنجلس (نوزدهم)، و لانگ‎بیچ (بیستم) برترین بنادر اروپایی و آمریکایی هستند که در فهرست 20 بندر برتر سال 2016 قرار گرفته اند. از میان کشورهای منطقه نیز به استثنای بندر دبی (نهم)، بندر جواهر لعل نهرو در هند (سی و دوم)، بندر جده در عربستان (سی و سوم)، بندر شارجه در امارات (سی و چهارم)، بندر آمبارلی در ترکیه (چهل و پنجم)، بندر موندرا در هندوستان (پنجاه و دوم)، بندر صلاله در عمان (شصت و یکم)، بندر کراچی در پاکستان (هشتادم)، بندر دمام در عربستان (هشتاد و یکم)، بندر شهید رجایی در ایران (هشتاد و هفتم)، بندر چنای در هندوستان (نود و یکم)، بندر ابوظبی در امارات (نود و پنجم)، و بندر مرسین در ترکیه (نود و ششم) در فهرست 100 بندر برتر جهان از نظر حجم جابجایی محموله های کانتینری قرار گرفته اند.

بندر تانگشان چین (نود و چهارم) و بندر ابوظبی در امارات (نود و پنجم) به تازگی موفق شده‎اند خود را در بین 100بندر برتر جهان در سال 2016 جای دهند.



  کد خبر : 3498
 
یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۲۴:۲۳