باشگاه خبری فراساحل : تهيه فهرست سازندگان تجهیزات دریایی برای ارائه به شناورسازان (کشتی سازی)

 باشگاه خبری فراساحل: مدیر توسعه صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع از تهیه فهرستی شامل سازندگان تجهیزات دریایی برای ارائه به شناورسازان بزرگ خبر داد. وی خاطر نشان ساخت: سازندگان تجهیزات خود را برای ساخت در حوزه صنایع دریایی تجهیز نکرده‌اند و عمدتاً در حوزه نفت و گاز فعال بوده‌اند. به گزارش باشگاه خبری و به نقل ا ز خبرگزاری فارس، سعید جعفر با بیان اینکه سازندگان توانمندی در صنعت دریایی کشور داریم، اظهار داشت: شناورهایی که تاکنون در کشور ساخته‌ شده‌اند بسیار محدود بوده و به همین دلیل سازندگان تجهیزات نیز خود را برای ساخت در حوزه صنایع دریایی تجهیز نکرده‌اند و عمدتاً در حوزه نفت و گاز فعال بوده‌اند.

وی ادامه داد: به همین خاطر توانمندی آنها در حوزه نفت و گاز بیشتر از حوزه دریایی است و گواهی‌نامه‌های مربوط به حوزه دریایی را نگرفته‌اند. وی با اشاره به تهیه فهرستی از سازندگان تجهیزات صنایع دریایی، گفت: این فهرست را در اختیار سازندگان بزرگ شناور قرار خواهیم داد تا آنها نیز نوع تجهیزات مورد نیازشان را به ما اعلام کنند و ما یک حلقه واسط بین سازندگان تجهیزات و سازندگان شناور باشیم.

جعفری با بیان اینکه سازندگان شناور خواسته‌های خود را از نظر استاندارد اعلام می‌کنند، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که سازندگان تجهیزات می‌توانند خود را با این خواسته‌ها هماهنگ کنند، به همین دلیل می‌توانیم سطح بومی‌سازی را در حوزه شناورهای دریایی افزایش دهیم. وی در ادامه با بیان اینکه شناورهای دریایی در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کنند گفت: این شناورها بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند و امکان تولید قطعات بی‌کیفیت و نصب آن بر روی شناورها وجود ندارد، زیرا قطعات و شناورها باید مورد تأیید موسسه بین‌المللی دریانوردی قرار گیرند.



  کد خبر : 3116
 
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۴۸:۴۱