باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به فعالیت شبانه روزی 13 هزار نفر نیروی انسانی دایم و فصلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: باید تمامی این افراد شناسایی و ساماندهی شوند، حتی ضرورت دارد که مدلی طراحی شود که بر اساس آن در لحظه معلوم شود. هر فرد در زمان حضور و کار در بندر چه هویتی دارد، چکار میکند و چه الزاماتی را باید رعایت کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" در دومین نشست شورایعالی HSE اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که با حضور معاونین و دیگر اعضای این شورا برگزار شد، ضمن یادآوری حادثه زلزله بم که در پنجم دی ماه 82 اتفاق افتاد، یاد و خاطر جانبختگان این حادثه سهمگین را گرامی داشت.
وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان در صنعت حمل و نقل دریایی کشور، افزود: بنادر هرمزگان معادل 60 درصد فعالیتهای سازمان بنادر را به خود اختصاص داده است و در حوزه دریایی نیز 40 درصد مرزهای دریایی کشور به این استان تعلق دارد که با در نظر گرفتن تجهیزات و فعالیتهای دریایی میتوان گفت نیمی از عملیات دریایی کشور در هرمزگان صورت میگیرد؛ پس لازم است که همه مدیران و کارکنان حوزه دریایی و بندری هرمزگان به این امر باور داشته باشند و نقش 60 درصدی خود را در فعالیتهای سازمانی جدی بگیرند.
عفیفی پور لازمه رقم خوردن روزهای خوب در بنادر را عملکرد درست واحد HSE دانست و خاطرنشان کرد: این واحد باید در همه فعالیتهای بندر نقش آفرین باشد، زیرا اگر محیط بندر ناایمن باشد، حسن شهرت مجموعه دچار خدشه شده و در توسعه بندر اثر منفی خواهد داشت. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن تأکید بر اهمیت جلسه شورایعالی HSE گفت: این جلسات آنقدر برای بنده مهم است که برای حضور در آن حتی سایر برنامهها و جلسات کاری را نیز تغییر دهم تا در نشستهای این شورا شرکت کنم.
وی اضافه کرد: سطح حاکمیت این شورا سیاستگذاری برای رفع چالشها و ناهنجاریهای حوزه محیط زیست، بهداشت و ایمنی مجموعه کل بنادر استان است و حیطه نقش آفرینی آن باید از حصار بندر شهید رجایی به بنادر تابعه گسترده تر شود. عفیفی پور همچنین با بیان این مطلب که بخش بزرگی از HSE بنادر بر عهده فعالان بخش غیردولتی و شرکتهای خصوصی است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که دیدگاه نمایندگان شرکتها نیز در این شورا مدنظر قرار گیرد که بر همین اساس لازم است تا مدلی از مشارکت بخش خصوصی در شورایعالی HSE بنادر هرمزگان طراحی شود؛ فراتر از این، هر کسی که از درب بندر وارد میشود، همکار ماست و در همه فعالیتها و فرآیندها شریک ما محسوب میشود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به فعالیت شبانه روزی 13 هزار نفر نیروی انسانی دایم و فصلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: باید تمامی این افراد شناسایی و ساماندهی شوند، حتی ضرورت دارد که مدلی طراحی شود که بر اساس آن در لحظه معلوم شود . هر فرد در زمان حضور و کار در بندر چه هویتی دارد، چکار میکند و چه الزاماتی را باید رعایت کند. وی خواستار بهره گیری از ظرفیت دوربینهای مدار بسته موجود در این بندر برای رصد و پایش حوزه HSE شد و تصریح کرد: از طریق دوربینها میتوان قبل از اینکه حادثه ای اتفاق بیفتد، محوطهها را مورد تحلیل وضعیتی قرار دهند.
این مقام مسوول با بیان اینکه بحث فرهنگسازی مسایل ایمنی، بهداشت و محیط زیست از طریق آموزش و اطلاع رسانی ایجاد میشود، نصب علایم هشدار دهنده را در ارتقاء سطح آگاهی از خطرات بسیار اثرگذار دانست و گفت: این اقدام چندان هزینه بر نیست و الزام شرکتها در حیطههای عملیاتی برای نصب این علایم، منجر به پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار میشود. وی بازرسی و نظارت بر صدور گواهینامه فنی تجهیزات بندری و دریایی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این رابطه عنوان کرد و گفت: در بحث کیفیت بخشی به نظارتها میتوان از ظرفیت واحدهای HSE شرکتها نیز به شکل بهینه ای استفاده کرد.
کد خبر : 3014