باشگاه خبری فراساحل : پهلودهی به نفتکش‎های پهن‎پیکر در شرایط بدجوی خارک (سرخط اخبار)

باشگاه خبری فراساحل: عملیات موفق پهلودهی نفتکش‎های پهن پیکر در شرایط بد جوی توسط کارکنان عملیات دریایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارک انجام شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه‎های نفتی ایران،‌ عملیات پهلودهی و بستن چهار فروند نفتکش پهن‎پیکر بالای 300 هزار تن، در شرایط سخت و با وجود توفان و باد شدید در خلیج فارس، با هدف شتاب در صادرات نفت خام و جلوگیری از خسارت ناشی از تاخیر زمان بارگیری، در پایانه نفتی خارک با موفقیت انجام شد. این عملیات موفقیت آمیز به دستور سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و با تاکید بر تمامی اصول ایمنی و به منظور شتاب در انجام ماموریت‎های بین‎المللی وزارت نفت و کاهش در تاخیر بارگیری محموله‎های مشتریان نفت ایران در دو اسکله «آذرپاد» و «تی» پایانه نفتی خارک انجام شد.

رییس عملیات دریایی پایانه نفتی خارک که مسوولیت انجام این عملیات را بر عهده داشت، گفت: پهلوددهی و بستن هر فروند نفتکش پهن‎پیکر یاد شده در پایانه نفتی خارک در مدت دو و نیم ساعت با رعایت استانداردهای HSE و ضریب ایمنی بالا با موفقیت انجام شد؛ این در حالی انجام شد که سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج نیز یک متر و 60 سانتیمتر بود. قاسم کلاتکی افزود: زمان پهلودهی برای هر فروند نفتکش در پهلوگاه‎ها و اسکله‎های شرکت پایانه‌های نفتی ایران در شرایط بهتر از نرم جهانی به طور معمول در مدت دو ساعت و نیم انجام ‌‌‌می‌شود این درحالی است عملیات پهلودهی نفتکش‎ها در خارج از کشور بیش از هفت ساعت طول ‌‌‌می‌کشد.

وی، رمز موفقیت این عملیات را روحیه جانفشانی، تعهد، تجربه و مسوولیت پذیری کارکنان شرکت پایانه‎های نفتی ایران خواند و ادامه داد: به دستور مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران و مدیر عملیات شرکت، در این عملیات ما از عوامل طبیعی؛ وجود باد شدید و ارتفاع بالای امواج دریا به عنوان نیروهای کمکی برای پهلودهی نفتکش‎ها استفاده کردیم و از یدک‎کش‎ها برای جلوگیری از شتاب گرفتن نفتکش به سمت پهلوگاه‎ها بهره بردیم. کلاتکی تصریح کرد: اگر ‌‌‌می‌خواستیم این عملیات در شرایط مساعد جوی، با هوای آرام و موج پایدار و ثبات دریا انجام شود باید تا یکشنبه هفته آینده (21 آذرماه) منتظر ‌‌‌می‌شدیم؛ اما خوشبختانه، چهار فروند نفتکش یاد شده به پهلوگاه‎های 11 و 12 در «آذرپاد» و 3 و 5 در اسکله «تی» پهلودهی شدند و هم اکنون در حال دریافت محموله‎های درخواستی خود هستند.



  کد خبر : 2898
 
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۳۵:۱۰