باشگاه خبری فراساحل : برگزاری نخستین نشست تخصصی شرکت‌های پایین دستی صنعت نفت (سرخط اخبار)
باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل اداره اجرای سیاست‌های اصل ٤٤ و برنامه‌ریزی صنایع پایین دستی، بهبود ارتباطات و تعاملات میان ‌شرکت‌های صنعت نفت و بهره‌وری از تجربه‌ها برای عملکرد بهتر در این صنعت را از مهمترین اهداف این نشست عنوان کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، نخستین نشست تخصصی نمایندگان شرکت‌های پایین دستی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش به همت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با رویکرد جدید انتقال تجربه‌های فنی و مهندسی برای حرکت همسو با منویات اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، سیاست‌های دولت تدبیر و امید و برنامه‌های عملیاتی راهبردی مقام عالی وزارت در حوزه موضوع‌های تخصصی صنایع پایین دستی در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد. حمید رضا سیدجعفری، مدیرکل اداره اجرای سیاست‌های اصل ٤٤ و برنامه‌ریزی صنایع پایین دستی اظهار کرد: تبادل نظر و آگاهی از توانمندی‌های داخلی کارشناسان صنعت نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی و استفاده از تجربه‌های عملی در حل مشکلات مهندسی، عملیاتی و ... که در صنعت اتفاق می‌افتد، یکی از مهمترین اهداف این نشست است.

وی همچنین افزود: دستیابی به بازده عملیاتی بالاتر و بهبود عملکرد در حوزه صنایع پایین دستی، توسعه فرهنگ دانش‌محوری و اطلاع از توانمندی‌های یکدیگر در قالب مدیریت دانش، کمک به رشد و پویایی و ارتقای علمی متخصصان صنعت نفت از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی مزبور در حوزه پایین دستی را از دیگر اهداف این نشست دانست. مدیرکل اداره اجرای سیاست‌های اصل ٤٤ و برنامه‌ریزی صنایع پایین دستی در ادامه گفت: این نشست‌ها برای اطلاع از تازه‌ترین دستاوردهای علمی و فناوری صنایع پایین دستی و لجستیکی آنها و بررسی زنجیره ارزش و شناسایی ارتقای ارزش افزوده در صنایع و طرح‌های صنعت نفت است. سیدجعفری با اشاره به این که برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت نیز در حوزه پایین دستی بسیار می‌تواند موثر باشد، تصریح کرد: هر فرآیند دارای ورودی و خروجی مشخصی است که در ورودی‌ها همیشه کارایی و بازدهی با وجود اطلاعات دقیق و به روز و در خروجی‌ها اثربخشی و خروجی بسیار مهم هستند و شرط رسیدن به اثربخشی بالا، ورودی و راندمان بالاست.

وی با اشاره به تداوم این نشست‌های تخصصی در آینده اظهار داشت: در این نشست‌ها موانع و مشکلات فرآیندها و نحوه مقابله با آنها، اقدام‌های رفع موانع تعمیراتی، کمبود ناشی از تحریم و اصلاح فرآیندی در گذشته و بررسی طرح‌های در دست اجرا و خاتمه یافته شرکت‌های تابعه وزارت نفت، اجرای استانداردها و نظام یکپارچه اچ اس یی با رویکردهای صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی، ایمنی، تصفیه فاضلاب، فرآیندهای کاهش و جلوگیری از فلرینگ در واحدها، افزایش فضای سبز، سامانه سلام صنعت نفت و ... بررسی می‌شود. سیدجعفری همچنین از دیگر مواردی که در این نشست‌های تخصصی در حوزه پایین دستی موردتوجه و بحث قرار می‌گیرد به توسعه و بهسازی منابع انسانی، بازاریابی و اقتصاد داخلی و جهانی، نقل و انتقال خوراک فرآوده‌ها و لجستیک، کاهش سوخت و ضایعات، دانش فنی و استانداردهای فنی، مواد شیمیایی و کاتالیست، قوانین و مقررات داخلی و خارجی، پژوهش و فناوری، امنیت اطلاعات، ارتباط صنایع پایین دست با بالادست صنعت نفت و ... اشاره کرد.


  کد خبر : 282
 
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۱۰:۴۵