باشگاه خبری فراساحل: مفاد قوانین لازمالاجرای IMO در صنعت کشتیرانی دنیا شامل قوانین بندری، زیست محیطی، صنعت اوراق و... اعلام شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، گروه بینالملل مانا لویدز لیست در گزارشی قوانین لازمالاجرای IMO در سه سال آینده مناطق مختلف دنیا در صنعت کشتیرانی که شامل قوانین بندری، زیست محیطی، صنعت اوراق و... است را منتشر کرد. مفاد این قوانین از یکم ژانویه 2015 تا پایان سال 2017 میلادی به شرح زیر است:
یکم ژانویه 2015
از این تاریخ قانون سولفور تولیدی کشتیها به کمتر از 0.1 درصد در شمال اروپا، شمال آمریکا و دریای کارائیب لازمالاجرا شد.همچنین از این تاریخ قانون افزایش حجم آب توازن در کشتیهای حاضر از یک هزار و 500 مترمکعب به پنج هزارمترمکعب در آمریکا نیز عملی شد.
یکم مارس 2015
در این تاریخ قانون ارائه مدارک قبل از ورود کشتیها به بندر در تمامی بنادر ژاپن لازمالاجرا خواهد شد.
یکم آوریل 2015
کنوانسیون Nairobi Wreck مبنی بر جمعآوری بقایای کشتیها در تمامی کشورهای دنیا اجباری خواهد شد.
یکم ژوئن سال 2015
قانون گزارش Single Window اروپایی اعمال خواهد شد.
یکم ژوئیه سال 2015
قانون برخورداری از چارت الکترونیکی (ECDIS) برای تانکرهای بالای سه هزار GT لازمالاجرا خواهد شد.در این تاریخ همچنین قانون عدم ایجاد آلودگی صوتی برای تمامی کشتیها در زمان حضور در بنادر دنیا اجباری میشود.
سی ام دسامبر 2015
اوراق کاران اروپایی از این تاریخ ملزم به تجهیز این صنعت مطابق لیست تجهیزات اجباری اتحادیه اروپا در این خصوص خواهند شد.
یکم ژانویه سال 2016
کنوانسیون آب توازن مصوب IMO و تجهیز تمامی کشتیها در اقصی نقاط دنیا به تکنولوژی مربوطه در این تاریخ لازمالاجرا خواهد شد.در این تاریخ همچنین طرح ممیزیIMO اجرایی خواهد شد. این روز همچنین شاهد اجباری شدن قوانین مربوط به NOx tier III در خصوص نیتروژن خروجی از ژنراتور کشتیها در کشورآمریکا خواهد بود.
یکم ژوئیه 2016
تمامی کشتیهای باری بالای 50 هزار GT در این تاریخ ملزم به برخورداری از چارت الکترونیکی (ECDIS) هستنند. در این تاریخ همچنین ساخت تمامی کشتیهای تانکر و فله جدید مشمول عمل به استانداردهای تعیین شده خواهند بود. احتمال میرود قوانین عبور و مرور در قطب در این تاریخ اجرایی شود.
سی ام دسامبر 2016
این تاریخ آخرین مهلت برای کمیسیون اروپایی به منظور ارائه گزارش در خصوص میزان اجرایی شدن بهرهگیری از تجهیزات لازم جهت اوراقسازی ایمن کشتیها است. اروپا در این تاریخ همچنین ملزم به ارائه لیست نهایی تجهیرات مصوب در صنعت اوراق خواهد بود.
یکم ژانویه 2017
از ابتدای ژانویه سال 2017، قوانین کاهش 70 درصدی آلودگی ناشی از مصرف سوخت در کشتیهای پهلو گرفته در بنادر کالیفرنیا و تبدیل 70 درصدی سوخت مصرفی کشتی به برق خشکی در زمان رسیدن به سواحل این ایالت در آمریکا اعمال خواهند شد.
یکم ژوئیه 2017
تمامی کشتیهای باری 20 تا 50 هزار GT 50000 در دنیا ملزم به برخورداری از چارت الکترونیکی (ECDIS) خواهند بود.
کد خبر : 239