باشگاه خبری فراساحل: فولادزاده کارشناس تجهیزات اسکله و بندر با تاکید بر کمک مالی و موثر دولت یازدهم در کمک به سازندگان و تامینکنندگان تاسیسات بندری گفت: دولت باید به جای خرید تجهیزات چینی از صنایع داخلی حمایت کند؛ چراکه تجهیزاتی که در ایران تولید میشود با نمونههای اروپایی قابل مقایسه است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، از آنجایی که هزینههای گزافی برای تعمیر و نگهداری سازههای پهلوگیری در مناطق ساحلی و دریاهای شمال و جنوب پرداخت میشود از اینرو نیازمند نگهداری مستمر و حسابشدهای در این بخش هستیم. با این حال باید بدانیم که همراستای پیشرفت در ساخت تجهیزات و تاسیسات بندری نیازمند الزاماتی برای تعمیر، نوسازی و نگهداری آن هستیم.
علی فولادزاده کارشناس تجهیزات اسکله و بندر با تایید این مطلب گفت: تجهیزات بندری بسیار پیشرفتهتر هم وجود دارد که شاید در کشور ما نباشد؛ چراکه کشورهای جهان به سمت استفاده از تجهیزات بندری اتوماتیک میروند. از اینرو مهمترین مسئله در ساخت تجهیزات بندری، دانش فنی است و به موازات آن باید به مدیریت نگهداری تجهیزات نیز توجه داشته باشیم .فولادزاده با تاکید بر کمک مالی و موثر دولت یازدهم در کمک به سازندگان و تامینکنندگان تاسیسات بندری گفت: دولت باید به جای خرید تجهیزات چینی از صنایع داخلی حمایت کند؛ چراکه تجهیزاتی که در ایران تولید میشود با نمونههای اروپایی قابل مقایسه است. بنابراین اگر تا ۸۰ درصد تجهیزات بندری در کشور ساخته و توانایی سازندگان داخل در این صنعت دیده میشود نیاز است در بخش تعمیر و نگهداری نیز دستورالعملهای مدیریتی براساس دانش روز وضع شود. در کنار توجه به رویکرد ساخت و اعطای تسهیلات برای رونق تولید در صنایع دریایی باید دستورالعملهای استاندارد برای نگهداری و تعمیر سازههای بنادر نیز تدوین شود.
کد خبر : 2285